לא צריך בדיקה במשרד הבריאות כדי לייבא שמפו, סבון ובושם

למרות הכותרת, אתן יכולים להירגע. המדינה עדיין תגבה מהיבואנים אגרת רישוי אך לא תדרוש מהם להביא את המוצרים לבדיקות ארוכות ומייגעות. מה שעשוי להוריד את המחירים בשוק התמרוקים

תמרוקים ובשמים. אילוסטרציה: Caftor | שאטרסטוק

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (א) פה אחד את הפרק מתוך חוק ההסדרים העוסק בענף התמרוקים בישראל, וזאת על מנת להגביר את התחרות בשוק ולהביא לירידת מחירים.

נכון להיום, יבואנים, יצרנים ומשווקים של תמרוקים חייבים לקבל רישיון ממשרד הבריאות בתהליך שנמשך חודשים. בפרק שאושר היום הוחלט כי בדומה ל"רפורמת הקורנפלקס" שגם היא אושרה בוועדה בחוק ההסדרים הקודם, המדינה תאמץ גם בתעשיית התמרוקים רגולציה אירופאית המקצרת משמעותית את קבלת האישורים.

במקום רישיון, יידרש היבואן לדווח למשרד הבריאות על המוצר אותו הוא מייבא. המשרד יגביר את הפיקוח בשווקים והעונשים הפליליים לעוברים על החוק  והתקנות יוחמרו. כמו כן יוטל קנס של עד 75 אלף שקלים על אי מניעת שימוש בתמרוק מזיק.

עם זאת, שר הבריאות וועדת הבריאות של הכנסת יוכלו לדרוש הליך קבלת רישיון מלכתחילה לגבי סוגי תמרוקים מסוימים, אם יהיו סבורים שהדבר נחוץ לצורך הגנה על בריאות הציבור. החוק ייכנס לתוקף שישה חודשים ממועד פרסומו. זאת אומרת חצי שנה לאחר אישור התקציב במליאת הכנסת.

נבהיר כי היבואנים והמשווקים יידרשו לשלם אגרת רישוי כבעבר על רוב המוצרים שזכו לאישור המהיר של משרד הבריאות. למעט סבונים מוצקים ובשמים שעבורם יינתן פטור מאגרה למשך השנתיים הקרובות.

הדיון היה סוער משום שנציגי התעשייה המקומית טענו כי החוק מקל על היבואנים אך אינו מועיל ליצרנים המקומיים. יושב ראש הוועדה, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר עם אישור החוק:  עשינו מאמצים אדירים כדי להקל על המשווקים והיבואנים, ואני צופה שגם ציבור הצרכנים ירוויח".

תגובה אחת ל: "לא צריך בדיקה במשרד הבריאות כדי לייבא שמפו, סבון ובושם"

  1. החוק הולך להקשות על היצרנים המקומיים, אכן אגרה עבור סבון מוצק ובשמים שעד כה לא היו תחת פיקוח משרד הבריאות, יעברו לאחריות משרד הבריאות ולהם לא תגבה אגרה במשך שנתיים, לכל שאר המוצרים תשולם אגרה.
    כיום, שיווק, ייבוא וייצור תמרוקים מחייבים קבלת רישיונות בתהליך הנמשך חודשים. בחוק שאושר הוחלט לאמץ את הרגולציה האירופאית המקצרת את ההמתנה לקבלת רשיון לפני שיווקו באמצעות דיווח.
    עם זאת, תתבצע בקרה ופיקוח בשווקים והחמרת העונשים הפליליים, כולל עיצום כספי של עד 75 אלף ₪.
    גלי עמיר- יועצת ורושמת תמרוקים

כתיבת תגובה