לא רק רכבת קלה – בקרוב בירושלים: רכבל נוסעים

הירושלמים כבר התרגלו לרכבת הקלה ששינתה את תפיסת התחבורה בירושלים, אולם מעתה נכונה להם הפתעה חדשה: רכבל נוסעים. הרכבל שישמש כמצאי תחבורה אל העיר העתיקה הוא פרי חזונו של ראש העיר ניר ברקת

תמונת רכבל עיריית ירושלים באדיבות :הרל"י

שימוש ברכבל כפתרון להסעות המונים בערים, נחשב לגישה חדשה, ההולכת וצוברת תאוצה בעולם. כעת, העיר ירושלים מקדמת את רכבל התחבורה הראשון בישראל במטרה להיערך מבעוד מועד לגידול משמעותי באוכלוסייה המקומית כמו גם בכמות המבקרים והתיירים הצפויים להגיע אל העיר מדי שנה.

הנסיעה בקו הרכבל החדש צפויה לארוך כ4 דקות וחצי לכל היותר. התחנה הראשונה תוקם ברחוב דוד רמז והנסיעה תיהיה אל העיר העתיקה. בדרך יהיו תחנות ב"גן העיוור", בחניון שולחן דוד, ותסתיים במתחם קדם (חניון גבעתי) סמוך לשער האשפות. בעירייה אומרים כי "מדובר בפתרון זול, מהיר לביצוע ויעיל שיפחית במחצית את עומסי התנועה הקיימים בצירים הישנים הסובבים את העיר העתיקה ובכך יקל על עומסי התנועה בכבישים ובצירים נוספים במרכז העיר".

מבקר במרכז הרכבל צילום יח"צ

כחלק מההיערכות נפתח במרכז התחנה בימים אלו מוקד מידע שחושף לראשונה את הציבור לפרויקט: מטרותיו, יתרונותיו, עומסי התנועה וזיהום האוויר והרעש שאותם הוא עתיד להפחית דרמטית, התחנות בהן יעבור, פרטים אודות זמן ההגעה לנקודות השונות, פוטנציאל קיבולת הנוסעים ועוד. אלו שכבר בקרו במרכז נתבקשו לסכם את ביקורם בספר מבקרים פתוח.

השר זאב אלקין, אמר: "אנחנו מציינים השנה יובל לאיחודה של ירושלים, והרכבל שיבנה יביא לביסוס אחדותה של בירתנו ולחיזוק הקשר בין השכונות המזרחיות והמערביות, בין התיירים והמבקרים הגודשים את האזור לנופים הקדומים והאתרים ההיסטוריים שאין כמותם עוד בעולם. כשר ירושלים ומורשת אני אמון על חיזוק מעמדה הבינלאומי של ירושלים הן מבחינה מדינית והן מבחינה תיירותית ואין ספק שפרויקט הרכבל ייתן מענה הולם למטרות אלו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הוסיף: "אני מתרגש שהחזון שלי להנגשת ירושלים הקדומה למיליוני מבקרים יוצא לדרך. מעבר להיותו של הרכבל שיזמתי פתרון תחבורתי שיחסוך פקקים רבים ויאפשר לרבים להגיע בנוחות ובזמן קצר, הוא יהווה אטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית ויעבור מעל נופים עוצרי נשימה ויחבר עוד ועוד אנשים מכל העולם לירושלים. מרכז המידע החדש יאפשר לכולם לטעום ולהרגיש קצת מהעתיד שאנחנו בונים לירושלים, שיחשוף את שורשינו ההיסטוריים העמוקים".

שר התיירות יריב לוין בירך אף הוא על המיזם: "פתיחתו של מרכז שיתוף הציבור הוא צעד נוסף בהקמתו של פרויקט הרכבל אותו אנו מובילים במשרד התיירות. פרויקט הרכבל יהווה אטרקציה תיירותית משמעותית אשר תסייע בחיזוק מעמדה של ירושלים כבירת תיירות עולמית וייתן מענה ייחודי לקשיי הנגישות העומדים בפני מיליוני התיירים הפוקדים את אזור העיר העתיקה בכל שנה."

מרכז מידע לציבור הרכבל קרדיט יחצ
תמונת רכבל עיריית ירושלים באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

כתיבת תגובה