להנגיש את תכנית תמא 38 לצרכיה של העיר בני ברק!

"צריך לגבש פתרונות יצירתיים להקלת מצוקת הדיור של המגזר החרדי" • היזם יהודה הרציג: "טוב עשתה העירייה בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, שהסבו למגורים שטח משמעותי שהיה מיועד לתעסוקה. זה האיזון הנכון!"

בני ברק. צילום: Dmitry Pistrov | שטארסטוק

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור הפקידה להתנגדויות הציבור תכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בבני ברק במקום אזור המיועד לתעסוקה. המטרה: להגדיל את היצע הדיור למגזר החרדי. יזמי נדל"ן מברכים על התכנית וגם מציעים הצעות לייעול.

חיים מאירוביץ' חבר הנהלת איגוד קבלני רמת גן, גבעתיים ובני ברק: "כמי שפועל תחת שני כובעים, גם חבר הנהלת הקבלנים וגם יזם הפועל באיזור, אני אמנם מברך על ההחלטה, אולם כלל לא די בכך: על מנת לפתור את מצוקת הדיור הנוראה בבני ברק, שומה על הממשלה, בשיתוף עם העירייה, לקדם לאלתר תכנית התחדשות עירונית מקיפה בבני ברק.

"נכון. אין הדבר פשוט כלל ועיקר וקיימת גם בעיה חמורה של תשתיות, כבישים וחניות וגם בעיית זכויות בנייה בכלל, אולם שומה על מקבלי ההחלטות לאמץ פתרונות יצירתיים, שלא יפגעו במרקם הייחודי של העיר, אולם יעניקו פתרון דיור מיטבי. עצתי: לקחת את תכנית התמא 38 הקיימת בלאו הכי ולהנגיש אותה כהלכה לצרכים של בני ברק!".

יהודה הרציג מבעלי קבוצת 'הרציג נדל"ן' אומר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! כבן למשפחת יזמים חרדית הבונה מזה שני דורות בבני ברק, פעלנו מאז ומתמיד שלא ניתן להמשיך עם המצב האבסורדי שלפיו האוכלוסייה בעיר גדלה בטור הנדסי(!) מחד גיסא, ומאידך גיסא אין כמעט בנייה בכלל.

אני רואה קשר הדוק בין העובדה שבני ברק זכתה בשנים האחרונות באחד מאזורי התעסוקה המובילים בישראל, קריית ה-BBC, מה שהוציא את העירייה מהגירעון העצום בו הייתה ובכך שבמקביל נעשתה פעולה משמעותית לקידום אלפי יחידות דיור נוספות. טוב עשתה העירייה בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, שהסבו שטח משמעותי שהיה מיועד לתעסוקה, למגורים. זה האיזון הנכון!

כתיבת תגובה