חרדי מקנדה יזם פרויקט התחדשות עירונית ראשון בלוד

במסגרת הפרויקט שיבוצע כפרויקט תמ"א 38, יחודשו שני בניינים ברחובות שלמה המלך ואלי כהן, ויתווספו 37 דירות חדשות. על חשיבות האירוע ניתן ללמוד מכך ששר השיכון וסגנו באו להשתתף בו. היזם: חרדי מקנדה

במעמד הנחת אבן הפינה. צילום: באדיבות המצלם

למרות היותה עיר במרכז הארץ, רק היום החלו בה צעדים מעשיים למימוש תוכנית התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38. היום (ה), בשעת צהרים, התקיים בלוד טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הראשון של תמ"א 38 בעיר.

מהעובדה ששר הבינוי וסגנו בכבודם ובעצמם טרחו להגיע ל"טקס" עבור שיפוצם וחיזוקם של שני בניינים, אפשר להסיק שמדובר בבשורה של ממש עבור העיר לוד, כפי שמסביר ל'ביזנעס' גורם המצוי בפרטים: "אנשים לא האמינו שאיזה יזם יסכים לקחת על עצמו התחייבות של תמ"א 38 בעיר לוד. בפרט שבזמן שהתחילו לעסוק בעניין הזה, המחירים היו ממש נמוכים".

טוב, מאז עלו המחירים בלוד, וכאמור, היום התקיים במקום מעמד הנחת אבן הפינה להרחבתם של שני בניינים. האחד ברחוב שלמה המלך בעיר, והשני ברחוב אלי כהן. בשני המקרים יתווספו לא מעט דירות חדשות לבניינים הישנים.

בפרויקט הראשון יתווספו שש-עשרה דירות חדשות, מתוכן שלוש דירות גן ושלוש דירות גג. בשני יתווספו עשרים ואחת דירות, מתוכן שש דירות גן ושלוש דירות גג. משרד השיכון הכניס את היד לכיס והוא מסבסד כ-40 אלף שקל עבור כל דירה קיימת.

הפרויקט עצמו אושר לפני שלוש שנים עוד במסגרת כהונתה של ועדה קרואה בעיר. מי שכיהן אז כיושב ראש הוועדה הקרואה, ולמעשה כראש העיר הממונה, היה מאיר ניצן, מי שעמד במשך שנים בראשות עיריית ראשון לציון. ניצן אמר אז כי הוא מאמין שאישור התכנית יעודד יזמים רבים להצטרף לפרויקטים של התחדשות עירונית ודחף את העירייה לסייע לתושבי הבניינים בתהליכי ההתארגנות, הרישוי והיתרי הבנייה.

כאמור, רק היום התקיים מעמד הנחת אבן הפינה במקום. מי שעומד מאחורי הפרויקט הוא היזם החרדי יחיאל אוירכמן מוונקובר שבקנדה, שאומר כי זיהה את הפוטנציאל הקיים בעיר לפרויקטים של התחדשות עירונית. אוירכמן שהשתתף בטקס, אמר ל'ביזנעס' כי לדעתו, "בלוד קיימות הזדמנויות נדל"ן רבות". נציין כי לפי הערכות, משקיעים מהציבור החרדי מחזיקים בעיר למעלה מאלף דירות! וכי בימים אלה הולכת ומוקמת מזרחית לעיר שכונת אחיסמך הגדולה, שכונה חרדית נוספת על שכונת חב"ד הקיימת במערב העיר.

הדמיית הבניין ברחוב אלי כהן
הדמיית הבניין ברחוב אלי כהן

כתיבת תגובה