לחצו על דוושת הגז: הוולוו המהירה בעולם נחתה בישראל

וולוו S60 פולסטאר כבר כאן, עם 367 כוחות סוס, תאוצה של 4.7 שניות מ-0 ל-100 ו-DNA של 20 שנות מרוצים. המחיר: 420,000 ₪. ומה יש בה?

ולוו S60 החדשה עכשיו בישראל. צילום: יח"ץ

'מאיר' חברה לרכב, יבואנית וולוו, "גאה להודיע" על התחלת שיווקה של וולוו S60 פולסטאר בישראל – הוולוו המהירה בעולם. ה-S60 פולסטאר היא בעלת מנוע ייחודי עם 4 בוכנות, 1969 סמ"ק מגדש על ומגדש טורבו. זאת, לצד 367 כוחות סוס, אליו משודכת תיבת הילוכים בעלת 8 מהירויות. דגם זה עבר מקצה שינויים על ידי פולסטאר – השואבת ידע וניסיון מתוך 20 שנות ניסיון במרוצים יחד עם וולוו, והעברת הידע והניסיון ממסלול המרוצים לכביש. למעשה מדובר במכונית ספורט שניתן ליהנות ממנה במשך כל השנה, בכל מזג אויר ובכל כביש.

בניגוד לדגם הקודם ששווק במדינות בודדות, ה-S60 פולסטאר החדש ישווק ב-47 מדינות, כולל ישראל, כאשר מדגם זה ייוצרו כ-600 יחידות בלבד.

דגם הקצה של ה-S60 מצויד במכלולים מהשורה הראשונה כולל בולמי זעזועים מתכווננים ייחודים של אוהלינס, מערכת בלימה עוצמתית מתוצרת ברמבו, ורכיבי שלדה רבים שפותחו ע"י פולסטאר. בנוסף, דגם זה מצויד באבזור נרחב: מערכת שמע איכותית ביותר, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד שלל מערכות בטיחות מבית וולוו. כמו כן, תמצאו ברכב דיפון מסיבי פחמן (CARBON) ריפודים מעור מובחר המעובדים בקפידה ונתפרים בעבודת יד ועוד.

פולסטאר היא השותפה של וולוו במרוצים משנת 1996, החברה החלה לעסוק בשיפור מכוניות כביש בשנת 2009 ובשנת 2015 בידי וולוו והפכה לחטיבת ביצועים מלאה שאחראית בין היתר על פיתוח, תכנון וייצור גרסאות ביצועים ממוקדות. וולוו ופולסטאר זכו בשנה הרביעית ברציפות באליפות סקנדינביה למכוניות סאלון.

Polestar exterior static bright shots
Polestar exterior static bright shots

ה-S60 פולסטאר בגרסת הייצור חולקת עם מכונית המרוץ 1S60 POLESTAR TC רכיבי מתלים רבים וחשוב מכך- מנוע. פולסטאר היא החברה היחידה שמשתמשת באותו מנוע בסיסי של מכונית הכביש במכונית המרוץ. נהגי המרוץ של קבוצת פולסטאר באליפות העולם למכוניות סלון (WTCC) היו מעורבים בפיתוח השלדה והעניקו משוב חיוני המבוסס על הניסיון העצום שלהם בפיתוח ובנהיגה במ כוניות מרוץ.

הוולוו S60 פולסטאר רשמה שיא חדש למותג כאשר עצרה את השעון על 4.7 בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מהמקום.

כתיבת תגובה