ליהודים הייתה • צאצאי הצוררים ומי ששתקו, ישלמו את המחיר

אירופה מתרסקת לאט-לאט אבל התהליך שהחל לפני דור, מאיץ לקראת התשלום מלוא מחיר הפתרון הסופי. בהיבט הכלכלי אנו עומדים קרוב מאוד לסיפה של מלחמת אזרחים. איך זה קשור לקרנות הפנסיה האירופאיות?

צילומים: pxl.store, Sorin Vidis, Marco Aprile, EQRoy | שאטרסטוק

כולם יודעים שמלחמת העולם השנייה שהביאה בכנפיה את אחד האסונות הגדולים ביותר לעם היהודי מאז היותו ואת האסון הגדול ביותר בשלוש מאות השנים האחרונות, פרצה בחודש אלול תרצ"ט. אבל רבים שוכחים שהיא החלה הרבה קודם לכן, אם בעליית הנאצים לשלטון ואם בעצם הקמתה של המפלגה הנאצית יימח שמה.

בג' שבט תרצ"ג עלה הצורר הנאצי לשלטון, חודש לאחר מכן, בב' אדר של אותה שנה ניתן האות הראשון לבאות וחוקק החוק להגנת האומה מפני הקומוניסטים שזוהו כמובן כיהודים. זמן קצר מאוד לאחר מכן נערכו בגרמניה הבחירות הדמוקרטיות האחרונות תחת שלטונו של רוצח ההמונים היטלר.

מאותו רגע והלאה עברה השליטה ברחוב לידיהם של בריוני הקבוצות הנאציות ולא פסקה עד לקריסת גרמניה וכניעתה הסופית בשלהי אייר תש"ה. אדר תרצ"ג הוא למעשה החודש המכונן בתהליך שהביא בסופו להתרוקנות אירופה מיהודים.

כמה מרענן היה לראות השבוע את חברי הפרלמנט בברן, שוויץ, שהייתה "ניטראלית" בזמן המלחמה תוך שהיא שומרת על כספי המרצחים, מצביעים נגד מימון ממשלתי לארגונים אנטישמיים פרו-ערבים. בדיוק בתקופה בה התקיים בדרום אפריקה כנס אנטישמי נוסף מבית היוצר של תנועות החרם נגד ישראל, או נכון לקרוא לכלב בשמו – נגד היהודים! (בהם גם יהודים שונאי עמם).

איבדו את היכולת לשרוד

אמש (חמישי) התרחש בגרמניה פיגוע גרזנים נוסף על אדמת אירופה. לא ירחק היום בו הצדק ייעשה ולא רק ייראה. הצדק עם מיליוני העקודים על קידוש ה' שנרצחו על ידי עמי אירופה לפני יותר משבעים שנה. אבל הנושא שלנו הוא בראש ובראשונה כלכלי ולא מוסרי.

אין זה סוד שעליית הנאצים לשלטון נבעה מהמשבר הכלכלי הגדול שחוותה גרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה. התהליך שעוברת אירופה בעשור האחרון מצביע על היסטוריה שחוזרת על עצמה. הימין, גם זה האנטישמי, מרים ראש ולא בכדי. ההשתלטות המוסלמית על אירופה היא תהליך ארוך מאוד שהוזן ועדיין מוזן בידי ממשלות על מנת לתת מענה למצוקה כלכלית בשל הירידה בילודה אצל האוכלוסייה המקורית.

אלא שדא עקא, דווקא האוכלוסייה המהגרת פנימה, אל תוך היבשת, היא זו שמחריפה עוד יותר את המצוקה הכלכלית ותביא לקריסת אירופה כפי שהכרנו אותה עד לפני עשור. הידיים העובדות שהצליחו לתרום לצמיחת מדינות אירופה, בעיקר המערביות שבהן, החברות באיחוד השנאה ליהודים המכונה האיחוד האירופי, הן אלו הידיים שיהרסו אותה מבפנים.

על הגידול הטבעי של עמי אירופה המקוריים אי אפשר לסמוך. כדי שאומה תתקיים, היא חייבת גידול טבעי מינימאלי של 2.15 ילדים למשפחה. עם חורבן מוסד המשפחה המסורתי שהחל בשנות השישים למניינם והחריף בשנות התשעים, איבדו עמי אירופה את היכולת לשרוד.

יש אקטואריה מוסלמית?

מאידך, הילודה הגבוהה אצל המהגרים המוסלמים אל תוך היבשת שמתודלקת בהקצנה דתית, מגדילה את כוחם למרות היותם מיעוט בכל המדינות המערביות כולל שבדיהסטאן וממשלתה האנטי-ישראלית. אבל המשמעות אינה רק דמוגרפית-אלקטוראלית, היא גם כלכלית-סוציולוגית שתביא ללא ספק למלחמת אזרחים אירופאית עקובה מדם שתימשך שנים רבות.

הוצאות הביטחון של מדינות אירופה הולכות וגדלות. מאידך, הכנסותיהן הולכות וקטנות הן בשל המיתון הכלכלי הגדול שהחל עוד בשנת תשס"ח ולא הסתיים עד לרגע זה, והן בשל אותה אוכלוסיית מהגרים שרבים מצעיריה מובטלים כאשר גם רבים מאלה שעדיין עובדים, אינם "אוהבים" לשלם מיסים בשל איבתם לממסד שחיבק אותם או את הוריהם בחום והעניק להם תנאים סוציאליים מפליגים בבואם.

היום כבר ברור שבעוד פחות משנות דור, בעוד קצת יותר מעשור, יתקשו קרנות הפנסיה במדינות אירופה המערבית לשלם לעמיתיהן. העלייה בתוחלת החיים של הדור הקודם, לצד הירידה במספר הידיים העובדות, משפיעה על התכנון האקטוארי שלהם שכן קרנות פנסיה מתבססות על תשלומים שוטפים (של צעירים) כדי לממן את הגמלאות (של הקשישים).

ה' ילחם ואתם תחרישון

העובדה שבאירופה כבר קיים דור שני (ולעיתים שלישי) של מוסלמים בעלי תרבות "אכלו לי, שתו לי", כבר באה לידי ביטוי במאזנים של קרנות הפנסיה והדבר הזה לא הולך להשתנות אלא להחריף ככל שהאוכלוסייה המוסלמית גדלה. ה"פליטים" שרובם מהגרי עבודה, מרגישים ש"חייבים" להם. הם לעומת זאת לא חייבים דבר, וחלקם הגדול כלל לא עושה דבר על מנת להיטמע באוכלוסייה המקומית שמממנת אותם ואת הדור הקודם שלה.

אפשר לדמות זאת לעץ עמוס פירות הנשען על גזע רקוב שהולך ונחלש עם השנים. התהליך הזה שאנו רואים היום מול עינינו, אינו פתיר. אפשר לשלוח צבא להילחם במדינה זרה, אך אין שום תועלת בטנקים, מטוסים וארטילריה אל מול אויבים מבפנים, אזרחים בעלי זכויות שוות. אירופה בדרך לקריסה וזה רק עניין של זמן. לנו זה מזכיר את שתים-עשרה שנות נס פורים.

בסופו של יום, אויבי היהודים משלמים את המחיר. לעיתים זה לוקח עשרות שנים. אבל "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה באויביהם", נכתב בלשון עתיד משום שהוא חוזר ומתרחש פעם אחר פעם. לא מן הנמנע שבמלאות מאה שנים להשמדת יהודי אירופה, ישמידו עמיה את עצמם. התהליך כבר החל מזמן. לנו לא נותר אלא להסתכל, לזכור את הקדושים ולחזור על הפסוק מגאולת פסח הקרובה – "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון".

כתיבת תגובה