עלייה בשכר הממוצע בתעשייה למרות ההאטה החריפה בייצוא

השכר הממוצע בתעשייה עלה ברבעון הראשון של השנה בכ-2.4%. בהתאחדות התעשיינים אומרים כי התעשייה יודעת לקלוט עוד אלפי עובדים. זאת, למרות נתוני הייצוא של החודשים האחרונים. השכר בענף ההייטק עלה ב-3%

עובדים בתעשייה. צילום: גדעון מרקוביץ. פלאש 90

ברבעון הראשון של השנה, עמד השכר החודשי הממוצע בתעשייה על 13,703 אלף שקל. שכר זה גבוה בארבעים אחוזים מהשכר הממוצע במשק שעומד על 9,782 שקל, וכמעט פי שלוש משכר המינימום בתקופה הנסקרת שעמד עד לאחרונה על 4,650 שקל לחודש. מהתאחדות התעשיינים נמסר כי בשנה האחרונה נרשמה האצה בקצב עליית השכר בתעשייה. מדובר בעלייה נומינאלית של כ-2.4%.

רובי גינל, משנה למנכ"ל התאחדות התעשיינים אמר כי "העבודה בתעשייה היא מהמתגמלות במשק. מדובר בתפקידים מקצועיים וטכנולוגיים מאתגרים, אשר דורשים התמחות ומקצוענות. העובדים בתעשייה הישראלית מאופיינים בפריון גבוה משמעותית מהפריון הממוצע במשק וכך גם המשכורות בתעשייה גבוהות משמעותית מהמשכורת הממוצעת. מנגד, התעשייה הישראלית יודעת לקלוט עוד אלפי עובדים מקצועיים. כך, הפתרון לצמצום פער הפריון של המשק הישראלי מול המשקים המפותחים, כמו גם להעלאת רמת החיים בישראל הוא הפניית משאבים גדולים לחינוך והכשרות טכנולוגיות".

ענפי התעשייה עם השכר הכי גבוה ברבעון הראשון של השנה היו ענפי התרופות והמכשור האלקטרוני לבקרה ורפואה. בענפים אלה עמד השכר הממוצע של העובדים על 22,624 שקל בחודש ו-22,301 שקל בהתאמה. את המקום השלישי בתעשייה לוקח ענף הציוד האלקטרוני לצריכה ותקשורת עם שכר ממוצע של 21,726 אלף שקל בחודש.

ומה קורה עם עובדי ההייטק, הקטר של הייצוא הישראלי? כאן נרשמה עלייה של כשלושה אחוזים ברבעון הראשון של השנה. זאת לאחר עלייה של 1.1% ברבעון האחרון של השנה הקודמת. מדובר בעלייה ריאלית ולא נומינאלית למרות שהמדדים השליליים ברבעון הראשון לא יוצרים פער גדול בין השתיים והיכן ירד השכר הממוצע בתעשייה? בענף המכונות והציוד. שם נרשמה ירידה מינורית של מחצית האחוז.

כתיבת תגובה