למרות השירות הגרוע, נמשכת מגמת הגידול בתחבורה הציבורית

לפי נתוני משרד התחבורה, חל גידול של חמישה אחוזים במספר הנוסעים בתחבורה ציבורית במחצית הראשונה של השנה, וגידול של 20% במספר הנוסעים בשבע השנים האחרונות

תחבורה ציבורית. אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

נמשך הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית: גידול נוסף של 5% נרשם במחצית הראשונה של השנה האזרחית 2017, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך הודיע היום (א) שר התחבורה חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד). מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי בחודשים ינואר עד יוני השנה בוצעו 374 מיליון נסיעות, לעומת 356 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה של שנת 2016.

עוד עולה מהנתונים כי בשבע השנים האחרונות חל גידול של כ-20% במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. זאת, לאחר ירידה מתמשכת של שנים רבות. בסוף שנת 2016 נסעו בתחבורה הציבורית 805 מיליון נוסעים, לעומת 631 מיליון נוסעים, בשנת 2010.

גם הגידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל נמשך: במחצית הראשונה של שנת 2016 נסעו ברכבת 30 מיליון נוסעים, לעומת 31.5 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה ב שנת 2017. ברכבת הקלה בירושלים נרשם הגידול המשמעותי ביותר, עלייה של 13% במספר הנסיעות. על פי הנתונים, במחצית הראשונה של שנת 2017 נסעו ברכבת הקלה בירושלים כ-21 מיליון נסיעות, לעומת 18 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. ועדיין נזכיר כי תושבי ירושלים "חייבים" לנסוע ברכבת הקלה בהעדר אלטרנטיבות על תוואי הקו האדום.

כ"ץ אמר כי הגידול במספר הנוסעים "חוסך 400 מיליון שקלים למשק – בכל אחוז של גידול – על פי דו"ח ועדת טרכטנברג". לטענת משרד התחבורה, "הרפורמה בתחבורה הציבורית שהנהיג השר כץ הובילה להוזלה של עשרות אחוזים בנסיעה באוטובוסים וברכבות באמצעות מנויים תקופתיים המאפשרים נסיעה חופשית ללא כל הגבלה בתחבורה הציבורית".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, תא"ל במיל' מאיר חן, הוסיף: "המשך הגידול העקבי במספר הנוסעים ב-2017 הוא תוצר ישיר של מהלכים רחבי היקף הנעשים לטובת שיפור מערך התחבורה הציבורית. אנו צופים כי מגמה זו תתחזק נוכח הפרויקטים הרבים שצפויים לשדרג את המערך כולו". ועדיין, למרות על אף המחמאות העצמיות של משרד התחבורה, התחבורה הציבורית בישראל נמצאת במקום נמוך מאוד במדדי השירות לעומת המדינות המפותחות.

 

כתיבת תגובה