לקראת החגים: ההסתדרות מתכוונת להשבית את הנמלים

עובדי הנמלים, בעיקר אלה הנמנים על דור ב', היו אמורים לקבל החודש תוספת שמנה לשכרם כחלק מההסכמות על הרפורמה בנמלים. התוספת לא הגיעה ובהסתדרות מיהרו להודיע כי בכוונתם להכריז על סכסוך עבודה

נמל אשדוד. פלאש 90

חברת נמל אשדוד רשמה גידול ברווח למרות העיכובים בפריקת המכולות, רפורמת הקורנפלקס התעכבה בשל התנהלותם של עובדי הנמל, אבל בהסתדרות הודיעו לאוצר כי בכוונתם להשבית את כל נמלי הים של ישראל.

מדוע? משום שבהסתדרות טוענים כי הרפורמה בנמלים – זו שנתקלה בהתנגדות עזה של העובדים, בעיקר של עובדי נמל אשדוד – מתעכבת… מסתבר כי במסגרת ההסכם אליו הגיעו האוצר והעובדים, נקבע כי העובדים יקבלו תוספת משמעותית לשכר בצורת מענק. מענק כזה שהעניק להם תמריץ להסכים עם צעדי הרפורמה. מענק זה היה אמור להיפרס לאורך מספר שנים, כאשר הפעימה הראשונה שלו הייתה אמורה להיות משולמת כבר במשכורת יולי.

יולי עבר והכסף לא הגיע. להסתדרות זה הספיק על מנת להזהיר את האוצר כי בכוונתם להכריז על סכסוך עבודה בנמלים ולהביא, במידה והעניינים לא יתקדמו, להשבתה מלאה של הנמלים. יצוין כי מדובר בנמלי אשדוד וחיפה בהם עוברת תנועה רבה של מוצרי מזון וצריכה. השבתה שלהם עלולה ליצור מחסור במוצרים לקראת החגים.

באוצר לא הגיבו עדיין, אך נזכיר כי נכון להיום הנמלים הם חברות ממשלתיות. כך שרווחיהם עשויים להגיע בסופו של דבר לקופת המדינה. עוד נציין כי הרפורמה עדיין לא באה לידי ביטוי תחרותי כפי שמציינים יבואנים רבים.

 

כתיבת תגובה