מאות נשות הוראה של פרויקט 'תעודה' זכו למתן כלים מקצועיים לקידום תלמידותיהן

"פרויקט 'תעודה' אשר הוקם וממומן ע"י ידידות טורנטו ומופעל ע"י מרכז בית יעקב בא"י – אינו מאפשר יאוש מתלמידת התיכון ה"לא לומדת" אלא מצמיח אותה ע"י חיפוש ועידוד החוזקות הטמונים בה"

ידידות טורונטו

בסמגרת יום העיון השנתי של פרויקט "תעודה", במלון "חפץ חיים, נבחר נושא מקיף ליום העיון כשהשנה עסקו הנוכחים ב "לקויות למידה בגיל התיכון", נושא רלוונטי וחיוני עבור פרויקט העוסק במתן תגבור לימודי לקראת הבגרויות והחוצים עבור תלמידות י' – י"ב במקצועות אנגלית, עברית ומתמטיקה.

ביום העיון השתתפו כ-300 מנהלות, רכזות ומורות התגבור של הפרויקט מ-23 תיכונים חרדיים לבנות מרחבי הארץ.

פרויקט "תעודה" פועל מזה 11 שנים ביוזמת עמותת "ידידות טורונטו" ובמימון "קרן פרידברג" ובהשתתפותה של "קרן אדמונד. י. ספרא". הפרויקט מסייע לתלמידות מתקשות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית להגיע לזכאות לבגרות או חוץ על מנת שתוכלנה להשתלב בלימודי המשך ובכך לשמר את עתידן הרוחני וכן ולהבטיח שתוכשרנה במקצועות בהן תוכלנה להתפרנס בכבוד.

בכנס השתתפו מנכ"ל "מרכז ב"י בא"י", הרב ישעי' ליברמן וכן המנהל הרב ישראל ליברמן שנשאו דברים בשבח הפרויקט. הרב ישעי' ליברמן ציטט את האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד, בעל ה"חובת התלמידים" הכותב "צריך המלמד והאב לחפש אחר מידה טובה בתלמיד ולשבחו". אם יש לנו תלמידה שלא לומדת, לא ממושמעת, לא משתלבת, צריך למצוא איזה שהיא נקודת חוזק וכשרון ולשבח אותה על כך". הרב שב והדגיש כי זהו יעוד הפרויקט שאינו מאפשר יאוש מהתלמידה ה"לא לומדת" אלא מצמיח אותה ע"י חיפוש ועידוד החוזקות הטמונים בה.

בנוסף השתתפו נציגות מטעם הפיקוח של המחוז החרדי: הגב מרים טייטלבאום, הגב אביה מזרחי והגב רחלסולימאן וכן הגב נעמי מובסס מנהלת הפרויקט מטעם "ידידות טורונטו" והגב מיכל חזן, רכזת הפרויקט מטעם "מרכז בית יעקב".

עוד נשאו דברים הגב' דינה שפירא, רכזת "כישורים" בסמינר מרכז בית יעקב, שהציגה דרכי התמודדות קוגניטיביים ורגשיים בגיל ההתבגרות והציעה דרכי התייחסות נאותים, הגב' אסתר זוננפלד, יועצת חינוכית שדברה על "חוללות עצמית" ע"י מתן כלים מעשיים לפיתוח ושינוי חיובי בקרב התלמידות.

עוד נשאה דברים גב' רחל אידנסון, מומחית ללקויות למידה ותקשורת בגיל ההתבגרות שהציגה את "ארבעת בוני התקשרות" שיסייעו למורות ליצור קשר תקין עם תלמידותיהן.

פרויקט "תעודה" זוכה להצלחה של 92% זכאות לבגרות או חוץ בקרב בוגרותיו. בשנה זו חלה תפנית בפרויקט בכך שבתי הספר משתתפים במימון הפרויקט מתקציבי משרד החינוך ייעודיים לתלמידות מתקשות. התקווה היא כי הפרויקט יאומץ על ידי המחוז החרדי של משרד החינוך ויממן את הפעלתו בתיכונים חרדיים ברחבי הארץ לטובת התלמידות ובכך יזכה לקיימות לאורך שנים.

כתיבת תגובה