מד"א השתתף בתרגיל חירום שנערך במנהרת הרכבת לכרמיאל

'מגן דוד אדום' השתתף בתרגיל לבחינת שיתוף הפעולה בין גורמי החירום והביטחון, לקראת חנוכת מנהרת הרכבת בקו החדש לכרמיאל – בעוד שבועיים, בערב ראש השנה ה'תשע"ח

תרגיל חירום במנהרות רכבת. צילום: עמוס דדון | דוברות מדא

צוותי 'מגן דוד אדום' יחד עם שירותי הכבאות, משטרת ישראל ורכבת ישראל קיימו אתמול במנהרת הרכבת – בקו החדש לכרמיאל – תרגיל ייחודי המדמה תרחישי חירום שונים.

הקו החדש לכרמיאל, שיסייע רבות לעולים מירונה, ייחנך לקראת ראש השנה תשע"ח. לקראת פתיחתו של הקו וכחלק מההכנות נערך במקום תרגיל שמטרתו ליצור שיתוף פעולה וכשירות לטיפול במקרי חירום בקו. בתרגיל נבחנו שיתופי פעולה בתרחישים שונים בקו. בדגש על אירועים שיתרחשו במנהרות 'בית הכרם' שאורכן עומד על 4.6 ק"מ.

כחלק מהתרגיל, נכנסו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א אל תוך המנהרות, החובשים והפאראמדיקים תרגלו מתן טיפול רפואי וחילוץ נפגעים רבים משטח המנהרה. בת-שבע גואז, סגנית מנהל מרחב אשר במד"א, אמרה: "התרגיל נועד בראש ובראשונה לפתח את תפיסת ההפעלה, ולבדוק כיצד נכון לארגוני חירום לעבוד בתוך מנהרה. שיתוף פעולה של מד"א עם כלל גופי החירום היה מצוין והושגה הבנה חשובה וטובה כיצד להתנהל באירוע אמת".

מנהל מרחב אשר, רחמים (מימי) סידיס, אמר כי "התרחישים שתורגלו במנהרות 'בית הכרם' הם בעלי חשיבות גבוהה מאוד. מנהרות הרכבת הן אתגר חדש  שהחובשים והפאראמדיקים של מד"א לא התמודדו אתו עד היום. אין לי ספק כי התרגול ושיתוף הפעולה הזה יביא לרמת מוכנות גבוהה ויבטיח שברגע האמת נהיה מוכנים גם לתרחישים מסוג זה". היל"ת.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, התייחס לפתיחת הקו ואמר: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. אנו מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה.

"אנו מתכוננים יחד עם כוחות הביטחון לתרחישים שונים, הקשורים בין היתר לתפעול ובטיחות הרכבות והנוסעים בקטעי המנהרות. איישנו את תחנות הרכבת החדשות – אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים. הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעילו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%A9%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%99%D7%97%D7%9C-%D7%9C%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C-%D7%A7/

כתיבת תגובה