מדדי אג"ח חדשים: תל בונד צמודות מעלה ותל בונד-שקלי מעלה

בכך מצטרפת הבורסה בתל אביב למועדון בינלאומי מצומצם של גופים המחשבים מדדי אג"ח SRI. בסה"כ השיקה השנה הבורסה 12 מדדים חדשים.

בניין הבורסה בתל אביב. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

דירקטוריון הבורסה לניירות ערך אישר ביום חמישי האחרון (26.10.17) השקת שני מדדי אג"ח תאגידיות חדשים:

מדד "תל בונד צמודות-מעלה", בו יכללו סדרות אג"ח של מנפיקים שדורגו על ידי ארגון מעלה לאחריות חברתית והנכללות במדד תל בונד-צמודות.

מדד "תל בונד שקלי-מעלה", בו יכללו סדרות אג"ח של מנפיקים שדורגו על ידי ארגון מעלה לאחריות חברתית והנכללות במדד תל בונד-שקלי.

עם השקת המדדים החדשים תחשב הבורסה 22 מדדי תל בונד, מהם 10 הושקו השנה. בסה"כ השיקה השנה הבורסה 12 מדדים חדשים.

מדדי Socially Responsible Investing SRI, המיועדים למשקיעים הסבורים כי קיים קשר בין אחריות תאגידית לבין ההתנהלות היומיומית ומוסר התשלומים של החברה, הולכים וצוברים בשנים האחרונות תאוצה בקרב משקיעים ברחבי העולם, בייחוד בצפון אירופה. עם השקת מדדי תל בונד-מעלה בישראל, מחזקת הבורסה בתל-אביב את החיבור החשוב בין שוק ההון לקהילה.

מדדי האג"ח החדשים מיועדים למרכיב הסולידי של תיקי השקעות ומאופיינות בסיכון נמוך, הנגזר מהדירוג הגבוה של האג"ח הכלולות בהם, והם יציעו ערך מוסף בדמות חברות עם ציון גבוה באחריות תאגידית.

בנוסף, המדדים החדשים מרחיבים את מגוון המוצרים שמציעה הבורסה למשקיעים והם צפויים לייצר עניין גם בקרב משקיעים בינלאומיים, בעיקר בשווקים בהם קיימת מודעות גבוהה לסגמנט השקעות SRI, כדוגמת סקנדינביה שתיק ה"השקעות מצפוניות" בה משמעותי.

עם השקתם, מצטרפת הבורסה לראשונה למועדון מצומצם יחסית של עורכי ומחשבי מדדי SRI, בשוק, בו גופים כדוגמת S&P, MSCI ו-Barclays.

בבורסה בתל אביב נסחרות כיום כ-140 סדרות אג"ח בשווי שוק של כ-120 מיליארד ש"ח, שהנפיקו חברות המדורגות ע"י מעלה. חלק מהחברות כדוגמת "חברת חשמל", "אדמה" ו"הוט", הן חברות שרק האג"ח שלהן נסחרות בבורסה. מאחר שמעלה מדרגת חברות ישראליות או חברות בעלות זיקה לישראל בלבד, יכללו במדדים רק סדרות אג"ח של חברות שהתאגדו בישראל או של חברות בעלות זיקה לישראל, הנסחרות בבורסה.

מועד ההשקה של המדדים החדשנים נקבע ל- 29 בנובמבר 2017 והמועד הקובע לקביעת סדרות האג"ח שיכללו במדד יהיה תום המסחר ב-26 אוקטובר 2017 (המועד הקובע לעדכון החצי שנתי של מדדי תל בונד).

 

כתיבת תגובה