מדד חדש נולד • הבוקר הושק בבורסה מדד תל בונד-גלובל

המדד החדש יכלול אגרות חוב שקליות של חברות זרות – מרביתן חברות נדל"ן –  המדורגות לפחות בדירוג -A בדירוג מעלות או 3A בדירוג מדרוג, ומשקלה של כל סדרת אג"ח במדד יעמוד על שישה אחוזים

הבורסה בתל-אביב. צילום: InnaFelker | שאטרסטוק

החל מהבוקר (א) הושק בבורסה של תל-אביב מדד חדש בשם 'תל בונד-גלובל'. מדד זה מבוסס על אגרות חוב שקליות של חברות זרות הנסחרות בבורסה. אגרות החוב הנכללות במדד זה נסחרות בתשואה גבוהה יותר ביחס לאגרות החוב הנכללות בתל בונד שקלי שרמת הדירוג בו זהה למדד התל בונד-גלובל.

המדד ממוקד באג"ח שקליות בריבית קבועה של חברות זרות ללא זיקה לישראל ומציע ערך מוסף שאינו קיים במדדי תל-בונד אחרים ולכן צפוי ליצור ביקוש למוצרי מדדים אשר מדד "תל בונד גלובל" יהיה נכס הבסיס שלהם.

תל בונד-גלובל יצטרף לקבוצת מדדי תל-בונד, לצד תל בונד-תשואות ותל בונד-תשואות שקלי והוא יורכב מ-25 סדרות אג"ח בשווי שוק כולל של כ-14.5 מיליארד שקל. הוא יכלול בעיקר אג"ח חברות מענף נדל"ן כי אלו הן רוב המגייסות הזרות בבורסה של תל-אביב.

במדד יכללו אג"ח לא צמודות בריבית קבועה, בעלות דירוג -A בדירוג מעלות או 3A בדירוג מדרוג, לפחות. תקרת המשקל לכל סדרת אג"ח שתיכלל במדד תהא 6%. מספר המנפיקים הוא שמונה-עשר ומשקלו של המנפיק הגדול ביותר ('דה-זראסאי') עומד על 11.1%. בבורסה מבהירים כי תקרת המשקל לכל מנפיק תעמוד על 20% מהמדד לכל היותר.

כתיבת תגובה