מדד חודש אוגוסט הפתיע. ירד בשלוש עשיריות האחוז

האינפלציה מתחילת השנה הנוכחית מסתכמת במינוס עשירית האחוז וב-12 החודשים האחרונים ירדו המחירים ב-0.7%. בניכוי סעיף הדיור, הירידה חדה אף יותר והיא מסתכמת ב-1.6%. מדד תשומות הדיור נותר בעינו

אופנה והנעלה. אילוסטרציה: Tymonko Galyna | שאטרסטוק

כלכלנים רבים ציפו למדד נמוך עד אפסי בחודש אוגוסט, אך איש לא העלה בדעתו מדד שלילי. מדד אוגוסט שפורסם היום (ה) עמד על מינוס שלוש עשיריות האחוז (0.3%-).

הייתה זו הפתעה של ממש בשוק ההון שם העריכו כי לאחר מספר מדדים חיוביים, מדד אוגוסט יעמוד על אפס. אך בהשוואה לחודש הקודם, ירד המדד ללא דיור במחצית האחוז ואילו מדד המחירים הכולל ירד ב-0.3%. ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה שירדו ב-4.9% ובסעיף הפירות הטריים שירד ב-2.5%. גם סעיפי התחבורה והתקשורת הוזלו ב-1.3%, למרות שאוגוסט הוא חודש של חופשות וטיולים. מאידך, בסעיף הירקות הטריים נרשמה התייקרות של 3.3%.

מתחילת השנה עלה המדד בעשירית האחוז בלבד (0.1%) ובניכוי מחירי הדיור, ירד המדד במחצית האחוז (0.5%). בשנים עשר החודשים האחרונים ירדו המחירים ב-0.7%, ובניכוי מחירי הדיור, הירידה יותר מכפולה ומסתכמת ב-1.6%. על פי נתוני המגמה לתקופה שבין מאי לאוגוסט, קצב הירידה השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-0.3%.

כתיבת תגובה