מדוע חוששים תושבי עוטף עזה מההסכם עם טורקיה?

ראש-הממשלה נתניהו הודיע היום ברומא כי ירושלים ואנקרה הגיעו להסכם פיוס – וראשי הרשויות בעוטף עזה מיהרו לשלוח מכתב בהול לשר התחבורה

משאיות לחניון. צילום עבד רחים, פלאש90

ראשי הרשויות בעוטף עזה שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולשר התחבורה ישראל כץ, ובו דרשו לזרז את פתיחת מעבר ארז לסחורות – כדי להקל את תנועת המשאיות בכביש 232.

זאת, בעקבות ההסכם שייחתם מחר בין ירושלים לאנקרה, שסעיף מרכזי בו מאפשר לטורקיה להעביר לעזה סחורה ככל שתחפוץ. הדבר עשוי להביא לתנועת משאיות גדולה עוד יותר לכיוון רצועת עזה וממנה, נוסף על כ-900 המשאיות העושות דרכן מידי יום למעבר כרם שלום שבחבל אשכול.

תושבי החבל טוענים זה זמן רב כי כביש 232 – הציר המרכזי במועצה האזורית אשכול – עמוס במשאיות ומסוכן מאוד לנוסעים בו. מדובר, נזכיר, בכביש עם נתיב אחד בלבד בכל כיוון.

ראשי הרשויות כתבו כי הם "מברכים על כל מהלך מדיני שיביא לשקט בטחוני באזור, אך חוששים מההשלכות של תוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה הנכללת בהסכם המתגבש, ללא הכשרת מעבר סחורות נוסף לרצועה ומבקשים להאיץ במידית את פתיחת מעבר ארז  להעברת סחורות לרצועה ולהקל על תנועת המשאיות הכבדה בכבישי האזור שהפכה את חיי התושבים לבלתי נסבלים".

כזכור, לפני כחודש וחצי פרסמנו כי אחרי שנים של הפסקת הפעילות להעברת סחורות במעבר ארז, החליט שר הביטחון דאז משה בוגי יעלון על חידוש הפעילות במקום. עם זאת, המעבר עודנו סגור.

כתיבת תגובה