מדוע הוכר התקף הלב של קצין הביטחון כ"תאונת עבודה"?

קצין הביטחון אוים על ידי משפחה "מוכרת" ולמרות שהתקף הלב אובחן אחרי פעילות מאומצת בחדר כושר, קבע מומחה כי קודם לכן עבר "אירוע דחק קיצוני וחריג" שהפך את ההתקף לתאונת עבודה לכל דבר

התקף לב. אילוסטרציה. צילום: Twinsterphoto | שאטרסטוק

האם אימון בחדר כושר הוא זה שגרם להתקף הלב או שאירוע חריג שאירע קודם לאימון, הוא זה שהביא להתקף? שאלה זו עמדה למבחן בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת.

לפני כארבע שנים, הגיע אחראי ארצי על הביטחון באחת מחברות הדלק הגדולות לתחנת תדלוק באזור נצרת יחד עם קצין הביטחון האזורי. השניים ביקשו להרחיק מהמקום דוכן לא חוקי שנפתח בו. במהלך הפעילות במקום, הרגיש איש הביטחון האזורי שהוא מאוים ועזב את התחנה. באותו ערב לקה בהתקף לב.

לאחר שהמוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו להכרה בהתקף כ"תאונת עבודה", פנה האיש באמצעות עורך הדין סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי, בתביעה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת וטען כי במהלך האירוע "התקהלו סביבו בני משפחה 'בעייתית' ובעקבות ההתקהלות חש מאוים". הביטוח הלאומי שדחה את תביעתו טען כי התקף הלב לא אירע מיד אחרי האירוע בנצרת אלא לאחר שאיש הביטחון שב למשרדו בחיפה ומשם נסע לחדר הכושר במקום מגוריו ועבר אימון כושר שרק לאחריו פונה לטיפול רפואי.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בית הדין מינה רופא מומחה מתחום הקרדיולוג יה כדי לבדוק את סוגיית הקשר בין הפעילות שעשה האיש לבין ההתקף שקיבל. ראשית קבע בית הדין כי האיש "עבר אירוע של דחק קיצוני" כשחש מאוים על ידי "משפחה בעייתית". כמו כן התקבלה עדותו של האיש כי במהלך הנסיעה מנצרת לחיפה "חש צרבת" ונזקק לכדורים. לדברי המומחה הדבר יכול להעיד על סימנים ראשוניים להתקף לב.

לשאלה "האם האימון בחדר כושר זרז והקדים את הופעת התקף הלב?", קבע  המומחה כי "מדובר בגורם מזרז או מחמיר להופעת האוטם במועד שאירע". אבל למרות זאת, קבע בית הדין כי האירוע החריג שהיה בבוקר הוא זה שהביא להתקף ולכן יוכר כ"תאונת עבודה".

כתיבת תגובה