"מדוע קשיש בן 99 צריך לרדוף אחרי משרד השיכון?!"

"עמידר משקיעה בשנתיים האחרונות כספים רבים ביחסי ציבור. את הכספים האלה אפשר היה להשקיע בשיפוץ הדירות" • סגן שר הבינוי והשיכון בוועדת העבודה והרווחה: "הקריטריונים לדיור ציבורי אכזריים"

חה"כ אלי אללוף (ארכיון). צילום: פלאש 90

יום הדיור הציבורי בכנסת: בדיון סוער שנערך היום (ג) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אמר סגן שר הבינוי והשיכון, חה"כ ז'קי לוי (ליכוד), כי משרדו, יחד עם משרד האוצר, מגבשים "פתרון ענק, עליו טרם בישרנו", כלשונו, לבעיית הדיור הציבורי.

"אני אמון על הדיור הציבורי כשנתיים, ולוקח זמן לסגור פערים של עשרים שנה. הקריטריונים אכזריים ונוצרו כתוצאה ממחסור בדירות. אי אפשר לחיות עוד עם האילוצים האלה. לא מקובל עלי שאנשים ממתינים חמש-עשרה שנה לדירה. כל מי שזכאי חייב לקבל קורת גג. בשנתיים האחרונות רכשנו 2,650 דירות ועוד היד נטויה. אין פה טובים ורעים, כולנו באותו צד. גם במשרד האוצר השתנתה הגישה בזכות השר".

לדבריו התפרצה אחותו, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (עצמאית), ואמרה: "מה עוד צריך לקרות כדי שתפתרו את הבעיה?". קודם לכן אמרה לוי-אבקסיס: "הקריטריונים הם פועל יוצא של מדיניות אכזרית ואטומת לב של משרד השיכון ומשרד האוצר שגזלה את כבשת הרש מהעניים, והעבירה את הכסף המיועד עבורם לגורמים פוליטיים, שיעשו עם שלושת מיליארד השקלים מה שהם רוצים".

במהלך הדיון ביקש יושב ראש הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), משלושה פעילי הדיור הציבורי לצאת מהאולם, עקב התפרצויות חוזרות לדברי מוזמנים אחרים. "אני מטפל בנושא הדיור הציבורי כבר חמישים שנה. אי אפשר להקים עוד ועוד ועדות ומנגנונים ולא לתת פתרונות ולפשט את הקריטריונים".

אלאלוף הודיע כי יחד עם לוי-אבקסיס ידון עם משרדי הבינוי והשיכון, המשפטים והקליטה על פישוט וביטול קריטריונים לזכאות. "הגיע הזמן לשנות את המציאות ולהפסיק עם התיאוריות. מדוע קשיש בן 99 וזכאים נוספים צריכים לרדוף אחרי משרד השיכון ולפנות לתקשורת כדי לקבל את מה שמגיע להם? מדוע משרדי הממשלה לא פונים לזכאים מיוזמתם?".

מנכ"ל עמידר, ראובן קפלן, אמר בתגובה: "נעשה ככל שביכולתנו כדי לצמצם את הפערים. הממשלה הנוכחית משקיעה פי ארבעה מאשר קודמותיה; 15 אלף מתוך 40 אלף הדירות שברשותנו נמצאות כרגע בשיפוצים".

כתיבת תגובה