מהיום: עשרות קווי תחבורה ציבורית חדשים במגזר הערבי

גם במגזר הבדואי ובמגזר הדרוזי נוספו קווים חדשים. עלות התוכנית: מאות מיליוני שקלים. היא תפעל בעיקר בצפון הארץ, סביב מוקדי תעסוקה ועסקים ומוסדות לימוד

תחנת אוטובוס | צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון, פלאש 90

הבוקר (א') החלו לפעול עשרות קווי תחבורה ציבורית חדשים בישובים הערביים והבדואים, זאת במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ להפעיל קווי תחבורה ציבורית בכל הישובים הערבים, הדרוזים והבדואים.

במסגרת תכנית כוללת שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים יחלו לפעול היום 35 קווים בינעירוניים חדשים, בעיקר בצפון הארץ מהישובים הערביים לערים הגדולות,  מוקדי תעסוקה,  העסקים ולמוסדות הלימוד במטרופולין הקרוב אליהם.

בין הקווים החדשים: קו ממכללת סכנין למג'ד אל כרום, קו מסכנין למכללת עמק הירדן, מנשית זבדה- נצרת, כעביה זרזיר-חיפה, נצרת-עכו, מרכזית המפרץ-מע'אר, מעליא-תפן, אזור התעשייה בר- לב-אבו סנן, מרכזית המפרץ-כפר מנדא, אעבלין-אזור התעשיה כרמיאל, אזור התעשייה צור שלום-כבול וקו אעבלין-עכו.

בנוסף לכך, יחלו לפעול קווי תחבורה ציבורית  חדשים בין השאר מירכא לאזור תעשיה בר- לב ומיאנוח- ג'את לאזור התעשיה ירכא, אבו סנן – מרכזית המפרץ, מרכזית המפרץ-ירכא, דיר חנה-אזור התעשיה בר- לב, כאבול-מגדל העמק, מגדל העמק-אעבלין וקו מאבו סנן לתפן.

בנוסף, יתוגברו באופן משמעותי תדירויות של קווים קיימים בין היתר מאבו סנן לכרמיאל, ירכא-עכו, שפרעם-מרכזית המפרץ ועוד, ויוארך מסלולם של עשרות קווים קיימים, בהם: שפרעם-סכנין, כפר יסיף-נהריה, כרמיאל-אבו סנן, עכו-אבו סנאן, עכו-כפר יאסיף.

עד סוף השנה – מבטיחים במשרד התחבורה – צפויים שינויים נוספים ב-100 קווי תחבורה ציבורית במגזר הערבי, הכוללים כ- 35 קווים חדשים, 35 הרחבות של מסלולים קיימים ושיפור משמעותי בתדירות הנסיעה של 30 קווים נוספים, בכל רחבי הארץ. במקביל לכך, ממשיך משרד התחבורה לפתח תשתיות וכבישים עירוניים מרכזיים בישובים הלא יהודים.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי "תכנית הפיתוח וההשקעות במגזר הלא יהודי צפויה לשדרג באופן משמעותי את שירותי התחבורה הציבורית בישובים הלא יהודים, במטרה להשוות אותם לרמת השירות הארצית של התחבורה הציבורית. לדבריו, מדובר בהישג משמעותי במיוחד לאור העובדה כי בחלק מישובים אלה לא הופעלה מעולם תחבורה ציבורית.  הפעלת תחבורה ציבורית במגזר הלא יהודי תאפשר לשלב את הציבור הערבי, הדרוזי והבדואי בחברה הישראלית בצורה שוויונית יותר. כמו כן, היא תתרום בנוסף להרחבת מעגל התעסוקה של התושבים בישובים אלה ובעיקר של נשים באוכלוסיות שלא נהגו לצאת לעבודה בשל חוסר באמצעי תחבורה זמינים".

בנוסף, היום החלה לפעול אפליקציה חדשה של כל-קו בגרסה הערבית המאפשרת לקבל מידע בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים. האפליקציה מתבססת על מפה שעל גביה מוצגות תחנות האוטובוס באזור בו מצוי המשתמש. עם בחירת אחת מהתחנות מתאפשר לנוסע לקבל מידע בזמן אמת על מועדי ההגעה של האוטובוסים לתחנה. בנוסף לכך, יכולים הנוסעים לקבל מידע על קו או תחנה ספציפיים גם באמצעות סריקת בר- קוד מהשילוט הסטטי שבתחנה.

משרד התחבורה יחל ביום ראשון הקרוב בקמפיין הסברתי נרחב הממוקד לאוכלוסייה הערבית. במסגרת הקמפיין יינתן מידע מפורט על הרחבת מערך התחבורה הציבורית באוכלוסייה הערבית, הכולל את הקווים החדשים, הרחבת קווים קיימים ושיפור תדירויות של קווי האוטובוסים.

ואנחנו רק מזכירים שגם הציבור החרדי משווע לתחבורה ציבורית טובה יותר. שוויון הזדמנויות, לא?

כתיבת תגובה