מהפכת ה"שוטף אפס" מתרחבת. חשבוניות ב-80 מיליון שקל

פלטפורמת הפקטורינג של קרדיטפלייס דיווחה כי רכשה מעת הקמתה חשבוניות בסך כולל של שמונים מיליון שקל. מנכ"ל החברה: "החיבור שאנחנו יוצרים מאפשר לבעלי עסקים לנהל את העסק בביטחון ולנצח את השוטף פלוס"

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס. צילום: יח"צ

חברת הפינטק קרדיטפלייס שמפעילה זירת פקטורינג דיגיטלית, מדווחת על רכישת חשבוניות מעסקים קטנים ובינוניים בשמונים מיליון שקל. מתוכם נרכשו רק בשלושת החודשים האחרונים חשבוניות בהיקף של 15 מיליון שקלים. קרדיטפלייס מפעילה פלטפורמת השקעות מסוג "עמית לעמית" (Peer-to-Peer) המאפשרת למשקיעים לרכוש חשבוניות הממתינות לתשלום שהופקו לספקים של חברות גדולות ויציבות, חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה.

עד כה בוצעו בזירת קרדיטפלייס כ-1,400 עסקאות ונחסכו מעל 107 אלף ימי אשראי במשק עבור בתי עסק שהפיקו חשבוניות לתאגידים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים גדולים דוגמת קרן קיימת לישראל, חברת החשמל, דואר ישראל, פרטנר, סנו ואקרשטיין.

קרדיטפלייס הודיעה לאחרונה על גיוס של שישה מיליון שקלים. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת למשקיעים לקנות חוב ולרכוש חשבוניות המופקות על ידי חברות יציבות הקיימות לפחות שלוש שנים ומפיקות הכנסות של יותר מ-3 מיליון שקלים ועברו תהליך חיתום קפדני.

ההשקעה נעשית באמצעות זירת מסחר מתקדמת בה מוצגות החשבוניות שבית העסק מעוניין "למכור" באופן המאפשר למשקיעים לבחור את תיק העסקאות המתאים להם. על פי המודל של קרדיטפלייס, בית העסק המוכר את החשבונית מקבל תשלום במועד של "שוטף 0", ואילו המשקיעים מקבלים את הכסף בטווח של עד ארבעה חודשים. כאשר במועד התשלום הם מקבלים הן את החזר השקעה והן תוספת של תשואה ידועה מראש. כל כספי המשקיעים של החברה נמצאים בנאמנות.

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס, התייחס לגידול בעסקאות, ואמר: "עסקים קטנים ובינוניים בישראל קורסים תחת עול השוטף פלוס, משמעות השוטף פלוס היא שהעסקים הקטנים והבינוניים מממנים בפועל את החברות הגדולות. הפלטפורמה שלנו מתקנת את העיוות הזה על ידי חיבור בין עסקים קטנים ובינוניים ומשקיעים פרטיים. החיבור שאנחנו יוצרים מאפשר לבעלי העסקים לגוון את מקורות האשראי שלהם, לנהל את העסק בביטחון ובנוחות ולנצח את השוטף פלוס".

כתיבת תגובה