מהפסד של כ-231 מיליון שקל לרווח של כ-82 מיליון

כלכלית ירושלים שעמדה בשנה האחרונה בעין הסערה, מציגה מחצית ראשונה של התאוששות עם רווח נקי של כ-82 מיליון שקל כתוצאה ממימושים רבים, לצד ירידה חדה בהכנסות מנכסים מניבים

דודו זבידה, מנכ"ל מבני תעשייה. צילום: יח"צ

'כלכלית ירושלים' מפרסמת הבוקר (ב) את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה. מהדוחות עולה כי בששת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי של כ-82 מיליון שקל והצליחה לצמצם את חובותיה.

במחצית הראשונה של 2015 רשמה החברה הפסד של כ-231 מיליון שקל. מנכ"ל החברה שעמדה לא אחת בעין הסערה בשנה האחרונה, דודו זבידה, אמר עם פרסום הדוחות: "בחציון הנוכחי אנו רואים המשך מגמה חיובית בהישגי הקבוצה. אנו מציגים דוחות חזקים, תוך שיפור משמעותי בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים, וזאת לאורך כל שדרת חברות הקבוצה. תוצאות הדוחות הן המשך ישיר של הפעולות אשר נוקטת הנהלת החברה אשר ימשיכו וישיאו תוצאות עד סוף השנה, אנו נמשיך ונפעל בכדי לעמוד בתחזיות אשר הצגנו בעבר".

עוד הוסיף זבידה ואמר: "מתחילת השנה ועד למועד הדיווח הנוכחי מכרנו נכסים בשווי של 1.1 מיליארד שקל וזאת בנוסף למימושים דומים שנערכו בשנים קודמות. בכוונתנו להמשיך ולממש נכסי נדל"ן מחוץ לישראל, מימושים אלו משפיעים באופן ישיר על הגדלת חוסנה הפיננסי של הקבוצה ומיקודה. כמו כן אנו ממשיכים לפתח וליזום נכסים נוספים בישראל תוך ניצול החוזקות הקיימות לקבוצה בתכנון ובביצוע פרויקטים".

מאידך, מהדוחות עולה כי סך הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-667 מיליון שקל לעומת כ-944 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. את הירידה מסבירה החברה בירידה בהכנסות ממכירת דירות וקרקעות בחברת 'מירלנד, וירידה בהכנסות מנכסים מניבים בסך של כ-90 מיליון שקל שמיוחסת ברובה למכירת נכסים בגרמניה, קנדה, צרפת וישראל.

כתיבת תגובה