מה גרם לרחוב ירושלמי להפוך לשער האשפה? | צפו בסרטון

תושבי רחוב עזר ליולדות בירושלים טוענים כי מאז נבנו במקום בניינים חדשים, גאתה כמות האשפה עד שהפכה ל"הררי זבל" כהגדרתם. לדבריהם, פנו לעירייה שוב ושוב אך דבר לא השתנה. מי אמר שהתחדשות עירונית טובה לתושבים?

שער האשפה ברחוב עזר ליולדות. צילום: באדיבות המצלם

הנה השלכות אפשריות של הגדלת זכויות הבנייה במסגרת תוכניות להתחדשות עירוניות בשכונות ותיקות במרכזי הערים. ברחוב עזר ליולדות שבשכונת גאולה בירושלים, נבנו באחרונה מספר בניינים חדשים, או נכון לומר מחודשים.

לטענת התושבים הוותיקים, במקום מצטברים הררי זבל ולא רק בערבי חגים, אלא במהלך השנה כולה. התושבים טוענים כי הבנייה החדשה לא לקחה בחשבון את הנושא התברואתי, והעירייה לא נערכה למציאות שנוצרה בשטח שגם כך קיימים בו עסקים רבים.

תושבים מהרחוב מספרים כי התלוננו לא אחת בעירייה, וכי למרות כל פניותיהם לא נעשה דבר. לדבריהם, במקום ישנן עגלות אשפה בודדות שמשרתות מספר בניינים, מוסדות וחנויות. כמות הפחים במקום לא גדלה בהתאם לאכלוס הבניינים החדשים במקום.

כפי שניתן ללמוד מתמונות שצולמו במקום, כמות האשפה עולה על יכולת הקיבולת של הפחים שקורסים תחת העומס. התושבים טוענים כי העירייה לא הכינה מקום מסודר לפחי האשפה וכי עגלות האשפה הקיימות חוסמות את המדרכה ובשל כמות הזבל הגבוהה, הופכות למפגע תברואתי ואף לסכנת נפשות.

אחד מתושבי השכונה טען כי בכל שנותיו מגוריו ברחוב לא נתקל בכמויות זבל כה גדולות. אחרים סיפרו כי הרחוב זוכה לאחרונה בכינוי "שער האשפה". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הדברים אינם מדויקים. לרוב הדיירים ברחוב אין כלל מתקני אשפה כמתחייב בעת בניית בית או רכישתו. במקום מושלכת אשפה גם של אולם אירועים המצוי במקום ובנוסף בעלי העסקים משליכים אשפה ברחוב למרות שלרשות בעלי העסקים עומדים כלי אצירה העומדים בסמוך למקום ברחוב לבוש מרדכי וברחוב הישיבה. העירייה הפעילה את הפיקוח העירוני כדי לאכוף את החוק במקום".

כתיבת תגובה