מה עשה האדמו"ר מוויז'ניץ בחדר המשחקים של מאירוביץ?

האדמו"ר מויז'ניץ לא מתכוון להניח לנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי. לאחר שנפגש עם חברי הכנסת של אגודת ישראל בחדר המשחקים של משפחת מאירוביץ ושמע גמגומים, מיהר להזמין את שר הפנים ואת יו"ר ועדת הכספים

צילומים: יונתן סינדל, יעקב נחומי, נתי שוחט, מרים אלסטר | פלאש 90

הנבוט שקיבלה על הראש הנציגות החרדית בשבוע האחרון הצליח לעורר אותה ולהחזירה מעט לקרקע המציאות. שנה וחצי חלפו מאז הבחירות לכנסת, והנציגות החרדית בכנסת החלה להיסחף אט-אט למחוזות אחרים לקול תשואות הכפיים של התקשורת החילונית.

ליצמן הפך למאמי הלאומי, גפני מתחזק את קשריו עם בכירי המשק ואילו דרעי ממשיך בניסיון לקבע את דמותו כמנהיג ישראלי-חברתי. כולם עסוקים מאד בעשייה, אבל שכחו כי למי ששלח אותם לכנסת, קרי לציבור החרדי, יש דרישות אחרות והן כמעט לא מטופלות על ידם.

אז נכון, עולם התורה ניצל. חברי הכנסת ניסחו הסכם קואליציוני ברור מאד והצליחו למחוק את גזירות לפיד. אבל פה זה נגמר. מבחינתם, כעת הם עסוקים למצוא חן בעיני הישראלי המצוי ופועלים בכיוון הזה ושוכחים את החרדי הממוצע שמתמודד עם קשיים מבית (תרתי משמע) ולא רק מחוץ.

מה עם מצוקת הדיור שכל בית חרדי מתמודד איתה? נו, שוין, הם מפטירים, מה אנחנו כבר יכולים לעשות – וממהרים להיכנס לרכב השרד הממשלתי בדרך לעוד ראיון טלוויזיוני בערוץ 2.

הפגישה בחדר המשחקים

מי שהצליח להנחית פטיש של מאה קילו על הנציגות החרדית, הוא האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. האדמו"ר ידוע בגישתו הישירה והפרקטית בנושאים ציבוריים, והוא החליט לעשות סוף לנושא.

בשבוע שעבר עלה במיוחד לירושלים, שם, לביתו של איש העסקים יענקי מאירוביץ, זימן האדמו"ר את חברי הכנסת של אגודת ישראל ו"נתן להם בראש" כמו שאף אחד לפניו לא עשה.

הפגישה התקיימה בחדר המשחקים של ילדי מאירוביץ, (הערת אגב, מדוע לא הקצו את סלון הבית לפגישה זו, קצת כבוד לאדמו"ר לא היה מזיק), והאווירה הייתה קשה מאד. "אין לי שום פתרון, אני לא מכיר את התחום", אמר האדמו"ר לחברי הכנסת. "אבל בדיוק בשביל זה שלחנו אתכם לכנסת כדי שאתם תדאגו לציבור החרדי לדירות".

האדמו"ר לא הניח להם לספר סיפורים. "אני מקבל קהל מידי ערב, שומע את זעקת הציבור ואין לי מה לענות להורים ואברכים. זהו נושא שאמור לעמוד בראש סדר היום", זעק האדמו"ר.

פרוש גמגם משהו שאין כרגע תוכנית מסודרת, ליצמן פלט מתחת לשפם כי אגודת ישראל לבדה לא מסוגלת להוביל מהלך כזה. והשאר פשוט שתקו. מי שמכיר את אופיו של האדמו"ר יודע כי הוא לא מוכן לקבל תירוצים. ברגע שהבין שאגודת ישראל עצמה לא תצליח להוביל מהלך, הוא מיהר לזמן לביתו את יושב ראש ועדת הכספים משה גפני, וגם את שר הפנים אריה דרעי.

העברית היא לא השפה השגורה בפיו של האדמו"ר, אבל זעקת הלב שלו מובנת מאד גם אם העברית פחות. האדמו"ר נחוש בדעתו להוביל לפתרון ואם יצטרכו מנופי לחץ באמצעות שאר חברי מועצת גדולי התורה, הדבר ייעשה בזמן הקרוב.

מביע את רחשי לב הציבור

את חברי הכנסת תפסה הפגישה הזו בעיתוי לא הכי נח. כל אחד מהם התרגל לתפקידו, מרגיש בו נח ומה לו ולצרה הזו ששמה "מצוקת הדיור". כנראה שהנכדים שלהם די מסודרים אז למה להם להיכנס למיטה חולה שכלל לא ברור איך עומדים לצאת ממנה.

אבל האדמו"ר מויז'ניץ ממש לא לבד. הוא מבטא בעצם את רחשי הלב של הציבור החרדי. שלחנו את חברי הכנסת לבניין בגבעת רם כדי להביא לנו תוצאות, ודירות זה מה שהציבור זקוק כעת. לחברי הכנסת לא יהיו הרבה ברירות והם יהיו חייבים להתחיל להזיע. אגב, הישועה לא תצמח מפיצול דירות ומהכשרת דירות מחסן. זה ברור לכל.

רק תזכורת: האדמו"ר מויז'ניץ היה זה שהצליח להרכיב מחדש את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בניגוד לכל התחזיות. לכל מי שזוכר, עד לפני שלוש שנים היה נראה שהקמת מועצת חסידית היא חלום מתוק ושאין כל סיכוי להושיב את כולם סביב שולחן אחד. זה קרה, וגם פיתרון למצוקת הדיור יקרה.

האדמו"ר מויזניץ הוכיח כי הוא קרוץ מחומר אחר, כשהוא מחליט משהו הוא מקדם ומוביל את זה בכל הכח בניגוד לכל הגיון מוקדם. נקווה כי גם בתחום הדיור יהיה האדמו"ר איש בשורה עבור הציבור החרדי.

כתיבת תגובה