מונטג: הרכבת הקלה מירושלים תגיע עד לשכונות בבית שמש

"אחרי שהקו החדש והמהיר ייפתח, הקו הישן שעובר היום מבית שמש לירושלים יהפוך למיותר, והתכנית היא להעביר עליו את הרכבת הקלה" • וגם: מתי יתחיל האכלוס ברמת בית שמש ג'2 ומי אשם בסחבת?

בית שמש. צילום: יעקב לדרמן | פלאש 90

"אם בעבר חשבתי שבשתי קדנציות נוכל לסיים את מלאכת הבנייה בבית שמש, עכשיו אני רואה כי לאור הגידול והרצון להגיע לבית שמש מכלל הציבורים, ובמיוחד מהציבור החרדי שאין לו מקום אחר משמעותי למגורים, (אולי חוץ מהישוב החדש בשפיר בו אני וידידי ישעיהו ארנרייך נקראנו לשמש כחברים בוועדת ההיגוי), אנו עובדים כרגע על הרחבת גבולות העיר בית שמש, במטרה להוסיף שטחים שיתנו עוד כ-15 אלף דירות, ותוספת של מאות אלפי שטחי מסחר ותעסוקה", כך אומר יושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבית שמש, משה מונטג.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בראיון ל'חדש בית שמש' אומר מונטג: "חשוב גם לומר כאן דבר מעניין, עשנו בדיקה כלכלית לבדוק כמה שטחי מסחר ותעשייה צריך בכדי להחזיק עיר עם 350 אלף תושבים, והגענו לנוסחה שבשל כך צריכים 2.5 מליון מטר שטחי מסחר ותעשייה. בית שמש עדיין לא שם, ולכן אנו דורשים תוספת שטחים לבית שמש, ולהביא עוגנים כלכלים משמעותיים לעיר".

לדברי מונטג, "אפילו הרכבת מכירה היום את בית שמש, ויש כבר תכנית להביא את הרכבת הקלה מירושלים ועד בית שמש. מה שקורה הוא שעוד מעט ייחנך קו הרכבת החדש והמהיר מתל אביב לירושלים, אחרי שהקו החדש ייפתח, הקו הישן שעובר היום מבית שמש לירושלים יהפוך למיותר, והתכנית היא להעביר עליו את הרכבת הקלה, אבל מה שעוד חשוב הוא לדעת כי הרכבת הקלה לא תסתיים בתחנת הרכבת בכניסה לעיר, אלא תמשיך לתוך בית שמש ותחצה את העיר דרך כביש 5 (נהר דן) עד סוף רמב"ש ד', בכביש חמש הכנו כבר מראש מקום במרכז הכביש עבור הרכבת הקלה, זה אומנם לא מהיום למחר, אבל אלו הן תכניות שעובדים עליהן".

התנהלות כושלת של משרד השיכון

שכונת רמב"ש ג'-2 עם כ-2,500 יחידות דיור שבחלקן הגדול ניתנות כבר לאכלוס בבניינים גמורים ומסודרים. בחלק מהבניינים יש אפילו תאורת רחוב ופחים מוטמנים, הכל מסודר וגמור, אבל עם זאת אין עדיין אכלוס, הכל שומם ומצפה לרגע המיוחל.

"זה באמת דבר של עגמת נפש" אומר מונטג, "יש כאן מגוון של פרויקטים בשכונה, יש כאלה שרק עכשיו מתחילים, בעיקר זה עמותות שעכשיו מתחילות עם היציקות, אבל יש כאן גם פרויקטים שהכל הושלם בהם, ועם זאת אנו לא יכולים לאכלס אותם שכן משרד השיכון וחברת החשמל לא עומדים בקצב, ולהכניס שכונה שלימה שיגורו עם נרות זה כמובן לא בא בחשבון".

"מאות משפחות כבר יכלו לגור בשכונה" ממשיך מונטג, "הקבלנים למעשה כבר שילמו את הוצאות הפיתוח למשרד השיכון לפני מספר שנים, אבל מישהו שם לא עמד בקצב, אפילו חברת החשמל צריכה עוד כמה חודשים של עבודה, יש גם עבודות של כבישים ומדרכות, ואנו כמובן מנסים ללחוץ על משרד השיכון, אבל הדברים לא פשוטים כלל ועיקר".

כאשר שואלים את מונטג מי ערב לו שבשכונת רמב"ש ד' הדברים לא יחזרו על עצמם שוב? הוא עונה: "כהפקת לקחים ממה שקורה כאן ברמב"ש ג-2 ובשכונות נוספות שהפיתוח בהן של משרד השיכון, כיום כבר מפנימים במשרד השיכון כי צריך דרך אחרת, והם מראש לוקחים חברה קבלנית שתארגן את הכל, חדל סדר המכרזים וועדות המכרזים של משרד השיכון שרק מעכבים ומסרבלים את העבודות ומבזבזות זמן יקר, ברמה ד' יש כבר חברה שהיא אחראית על הכל, ואכן שם כפי שראינו הם כבר מקדימים את קבלני הבניה, אבל כאן בג-2 זה לא היה ולכן הכל נסחב".

אבל עם זאת, הצפי של מונטג כי בחג הפסח כבר יוכלו לאכלס את השכונה, אומנם לא את כל השכונה, אבל כמות מכובדת של פרויקטים יוכלו להגיע לידי אכלוס, ובדעתו של מונטג לא לתת למשרד השיכון לשכוח מהשכונה, אלא לתת להם תזכורת על בסיס יומיומי.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9E%D7%A9%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%92-%D7%99%D7%95%D7%A6%D7%90-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A4%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A8/

תגובה אחת ל: "מונטג: הרכבת הקלה מירושלים תגיע עד לשכונות בבית שמש"

  1. חבל שנזכרים ברגע האלרון ללחוץ על משרד השיכון למהר

כתיבת תגובה