מותו של הפלאש • סוף לטכנולוגיה ששדרגה את האינטרנט

אדובי, מי שרכשה מקרומדיה שפיתחה את טכנולוגיית הפלאש שאפשרה הצגת עצמים וקטוריים ברשת ותרמה תרומה משמעותית להתקדמות השימוש באינטרנט, הודיעה כי תחדל מתמיכה בטכנולוגיית הפלאש

לוגו נגן פלאש. 360b | שאטרסטוק

כבר היום תתקשו להפעיל נגן פלאש במכשירים סלולאריים. דפדפנים ובמיוחד דפדפן 'כרום' אינם מאפשרים שימוש בנגני פלאש כברירת מחדל. בקרוב תיעלם הטכנולוגיה הזו מחיינו לחלוטין. 'אדובי' מי שכל מוצריה השתמשו בטכנולוגיה הזו, ומי שהייתה הראשונה לאפשר שימוש בטכנולוגיה על מנת להציג אנימציות ווידיאו, הודיעה כי תפסיק מיידית את הפיתוח של הטכנולוגיה הזו ובתוך שלוש שנים תחדל לחלוטין מתמיכה בנגניה.

ומה עם כל החומרים שנבנו בטכנולוגיה הזו? פייסבוק הייתה הראשונה להודיע בעקבות הודעת אדובי, כי תסייע למפתחי משחקים להמיר את הטכנולוגיה העתיקה והבלתי בטוחה. אדובי מצידה אמרה כי תשתף פעולה עם מפתחות הדפדפנים כדי לתפור עדכוני אבטחה לנגני פלאש. אבל גם זה, יסתיים כאמור, בתוך שלוש שנים שאחריהן כבר לא יתאפשר שימוש בנגנים אלה באף דפדפן מוביל בעולם.

נזכיר כי מי שהביאה לעולם את טכנולוגיית הפלאש הייתה מקרומדיה שנרכשה מאוחר יותר על ידי אדובי. זו האחרונה "הרימה" את הטכנולוגיה והפכה אותה למובילה ברשת. בעיות האבטחה הרבות של הטכנולוגיה הביאו את 'אפל' להודיע כי לא תאפשר למכשירי האייפון שלה לתמוך בטכנולוגיה ובמשך הזמן הלכו והצטרפו אליה חברות טכנולוגיה נוספות כאשר גוגל, מפתחת האנדרואיד, הייתה האחרונה שחתמה את הגולל על הפלאש.

כתיבת תגובה