מזרחי טפחות העניק מימון במאות מיליונים לענף ההייטק

בבנק שהיה מזוהה יותר מכל עם ההלוואות לדיור, מעניקים בחודשים האחרונים דגש רב לענף ההייטק והכשירו עובדים ואפילו סניפים ייעודיים להייטק. בחודשים האחרונים העניק הבנק אשראי בהיקף של כ-400 מיליון שקל לענף

מזרחי טפחות. צילום: דודי לדרמן

'מזרחי טפחות' מרחיב את פעילותו בענף ההייטק על חשבון ענפים אחרים ובמיוחד ענף הדיור. האשראי שהעניק מזרחי לענף ההייטק בחודשים האחרונים עומד על יותר מ-400 מיליון שקל. המהלך הזה הוא חלק ממימוש האסטרטגיה של הבנק להעביר את מיקוד האשראי מהתחום הקמעונאי לתחום העסקי.

נציין כי תיק האשראי של מזרחי לענף הדיור עומד על כ-115 מיליארד שקל כאשר תיק האשראי הכולל עומד על כ-173 מיליארד. תיק האשראי של מזרחי לענף ההייטק עדיין זניח ועומד על כמיליארד שקלים בלבד. אך בכוונת הבנק להגדיל אותו ואף להכפיל אותו בתקופה הקרובה.

מזרחי טפחות מהמר על הענף שמושך את הייצוא הישראלי ולנוכח האסטרטגיה אותה התוותה הנהלת הבנק, הוענק משקל רב לפעילותה של יחידת ההייטק של הבנק שהוקמה בתחילת העשור הקודם וצברה מאז ניסיון רב במתן אשראי לחברות סטארט-אפ עם כל הסיכונים הכרוכים בכך. לאור האקזיטים המרשימים של השנים האחרונות, מזרחי טפחות יכול להתבסס על צורות שונות של ערובות ובטוחות שאינן קלאסיות כגון השתתפות ברווחים עתידיים, אופציות עתידיות ועוד מגוון של כלים שיכולים להעניק לבנק הכנסות נאות בצל סיכון האשראי בענף. את ההתרחבות של מזרחי בתחום ההייטק אפשר לראות במיקוד שהעניק הבנק לנושא ובהכשרתם של עובדים ואפילו סניפים לתחום הצומח.

כתיבת תגובה