מחר: מתקפת הסייבר השנתית של פצחני אנונימוס על ישראל

כמו בכל שנה באפריל, גם השנה הודיעו אנשי אנונימוס כי יבצעו התקפת סייבר על אתרים ישראלים בשביעי לאפריל. למרות שאין סיבה לדאגה, זה הזמן לרענן את כללי הזהירות בשימוש באינטרנט

פצחן. אילוסטרציה: oneinchpunch | שאטרסטוק

מחר זה שוב חוזר. המתקפה השנתית של 'אנונימוס' על ישראל אמורה להתרחש מחר, יום שישי י"א ניסן, השביעי באפריל למניינם. כך לפחות ניתן להסיק ממידע שמתרוצץ באתרי פצחנים ברשת. כבר בתשע"ג החלה התנועה המבוזרת הזו בהתקפותיה על ישראל. יום המתקפה נקבע בעבר ביום השואה שיצא באותה שנה ביום שני ה-8 באפריל. משום מה החליטו התוקפים להכריז על השביעי באפריל כיום המתקפה. מאז הפך תאריך זה ליעד עבור חברי קהילת אנונימוס.

למעשה, אנונימוס אינו ארגון במובן הרגיל של המילה. זהו אוסף של עברייני רשת בעלי אידיאולוגיות שונות שהמכנה המשותף היחיד שלהם הוא התנגדות גורפת לממסד באשר הוא. אין לה מפקדה, היררכיה או כל סממן אחר של ארגון, ופרט להכרזות בומבסטיות על התקפות, אין מאחוריהם כמעט כלום.

עם זאת, לנוכח העובדה כי בשנים האחרונות ניכרת עלייה בפשעים אנטישמיים אנטי ישראלים, חלה מידי שנה ביום זה עלייה בכמות ההתקפות על אתרים ישראליים. ניסיון העבר מלמד כי מדובר בהתקפות הנעשות בכלים פשוטים למדי, שכל אתר בעל אבטחה סבירה יוכל להתמודד עמן. עם זאת, חשוב להזכיר שוב ושוב, הן למפעילי אתרים והן לגולשים מן השורה, כי יש לגלות ערנות לכל תופעה חריגה במיוחד ביום זה, וכי אין ללחוץ של שום קישור שאיננו מכירים, או קובץ שהגיע ממקור לא מזוהה על ידינו. זכרו! זהירות מונעת אסון.

אגב, אם בכל זאת נתקלתם במתקפה, תוכלו לפנות למתנדבי CERT הישראלי. שם ישמחו לכל מידע אודות המתקפה, ואולי אף יוכלו לעזור לכם להתמודד עם השלכותיה. כתובת המייל לפניות, היא: [email protected]

למותר לציין כי חובה להתקין אנטי וירוס ותוכנות נגד דיוג (פישינג), רוגלות, נוזקות וכופרות. כמו כן, רצוי לגלוש באמצעות שרתים מאובטחים ומסוננים המהווים מסננת נוספת בפני מתקפות רשת פשוטות יחסית דוגמת אלו של אנונימוס.

כתיבת תגובה