מחשבת מסלול מחדש • 'ווייז' תפנה גם לנתיב המהיר

שנתיים אחרי ש"הנתיב המהיר" הוסר מאפליקציית הניווט WAZE, יוחזר הנתיב למפת הניווט והנהגים יוכלו לקצר בכך את משך הנסיעה ולעשות שימוש בתחבורה הציבורית החינמית מהחניון בנתיב

הנתיב המהיר | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שנתיים אחרי שהוסר מאפליקציית הניווט הפופולרית 'ווייז', הנתיב המהיר חוזר אליה, כך הודיעה חברת 'גוגל'. נהגים המשתמשים ב-Waze יוכלו מעתה ליהנות מהדרך המהירה ביותר לתל אביב, זאת על ידי הוספת הנתיב המהיר לאפשרויות הניווט ובכך לקצר משמעותית את משך הנסיעה.

בנוסף, האפליקציה תעודד נהגים להשתמש בשירות ה"קראפול", שיקנה להם נסיעה ללא תשלום בנתיב המהיר. הקארפול הוא שרות שיתוף הנסיעות של Moovit המאפשר לנהגים ונוסעים לחבור לצורך נסיעה משותפת, המפגיש בין נוסעי תחבורה ציבורית לבין נהגים הנוסעים אל עבר יעד משותף, כאשר סכום ההשתתפות נקבע בידי הנהג.

אם יש לכם 'ווייז' בנייד, עליכם לעדכן את האפליקציה דרך אפסטור או גוגל פליי ולאחר מכן לאשר הוספת כבישי אגרה. בהמשך יש להיכנס להגדרות האפליקציה ללשונית ניווט, ללחוץ על "הוסף מנוי לנתיבים מהירים" ולהוסיף ידנית את הנתיב המהיר. Waze תכלול נתיב זה כאפשרות ניווט זמינה, כל עוד היא חוסכת לפחות שתיים-שלוש דקות מזמן הנסיעה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

סמנכ"ל השיווק של הנתיב המהיר, אבי בן-ארי, אמר בעקבות ההודעה: "מהיום יוכלו 300 אלף מנויים ואלפי כלי רכב הפטורים מתשלום (רכבי נכים-תו חניה כחול, אוטובוסים, מוניות שירות ורכבי קארפול) לקבל מ-WAZE את הדרך המהירה ביותר עבורם ובאמצעות הגדלת הנסיעות השיתופיות נסייע בהורדת כלי רכב מהכביש והפחתת עומסי תנועה בכניסה לתל אביב".

חשוב לציין, שהוספת הנתיב המהיר באפליקציית Waze אינה רושמת את הרכב כמנוי בנתיב המהיר. עם זאת, יישומון הניווט עדיין יציע אפשרות נסיעה בנתיב המהיר תחת "אפשרויות מסלולים", כשהיא מציעה את אפשרות הנסיעה השיתופית. (הקארפול). ניווט הנסיעה יעבור דרך עמדת הבידוק לקארפולים המיועדים לרכבים רבי-תפוסה.

לכן, אלה שאינם בעלי מנוי בנתיב יצטרכו לעבור דרך קופות התשלום בחניון ה"חנה וסע" במחלף שפירים ולשלם במזומן או באשראי עבור הנסיעה, או לזכות בפטור מתשלום במידה וכמות הנוסעים ברכב עונה על קריטריונים של רכב "רבי-תפוסה", המסיעים לפחות שלושה נוסעים. לצורך קבלת הפטור מתשלום יש לעבור בעמדת הבידוק בחניון שפירים.

הנתיב המהיר לתל אביב הוא כביש אגרה בן 13 ק"מ המחולק לשני מקטעי כביש ובמרכזם חניון 'חנה וסע' בסמוך למחלף שפירים על כביש 1. בנתיב המהיר עוברים מדי חודש כ-150 אלף רכבים ועוד אלפי אנשים שמחנים את רכבם במתחם שפירים ונוסעים ללא תשלום בשירות 'חנה וסע' המופעל במקום. לאלה שאינם בעלי מנוי מוצעת האפשרות להירשם לנתיב בחיוג מקוצר (3633*) או באמצעות פנגו המאפשרת תשלום על נסיעה בכביש אגרה באמצעות האפליקציה.

כתיבת תגובה