מיכאלי תקפה וכחלון התגונן: "נאלצתי להסכים לתקציב דו-שנתי"

ב"שעת שאלות" שקיים שר האוצר בכנסת, אמר השר כי נאלץ למלא את התחייבותו בהסכם הקואליציוני לפיה יוגש לכנסת תקציב דו-שנתי. "אין לי עניין להפיל את הממשלה כרגע", אמר השר בתשובה לשאלה של חברת כנסת מהאופוזיציה

כחלון בכנסת. צילום: Noam Revkin-Fenton | פלאש 90

שר האוצר מתגונן. תקציב דו-שנתי הוא הכרח. "נאלצתי להסכים בגלל ההסכם הקואליציוני, זה ה'טרייד-אופים' של הפוליטיקה". אמר במהלך "שעת שאלות", הנוהג החדש במליאת הכנסת.

שעת שאלות היא שעה עגולה בה שר בממשלה משיב לשאלותיהם של חברי הכנסת מבלי שאלו הוגשו לו מראש. 45 דקות משעת השאלות מוקדשות לשאלותיהם של חברי האופוזיציה. במקרה של שר שמחזיק במספר תיקים, על כל תיק נוסף, מוקצות עוד עשר דקות.

חה"כ מירב מיכאלי מהעבודה שאלה את השר אודות התקציב הדו-שנתי. "אדוני השר, מתפרסם מעל כל במה שאתה עומד להגיש לכנסת תקציב דו-שנתי. גורמים רבים במשרדך הביעו את התנגדותם למהלך, וגם בג"צ אמר דברים חריפים על המשמעויות של תקציב דו-שנתי והתיר אותו רק במקרים חריגים כמו שנת בחירות. אנחנו בפתחה של שנה בה אמור להיות מוגש תקציב בצורה הכי רגילה, סבירה וראויה ובכל זאת, משיקולים פוליטיים בלבד ובניגוד לטובת הכלכלה, המשק ואזרחי ישראל אדוני מבקש להגיש תקציב דו שנתי, הכיצד?".

כחלון התגונן ואמר: "אני אמרתי את דעתי, אני לא חושב שתקציב דו שנתי הוא דבר נכון, אך נאלצתי להסכים לכך כי התחייבתי בהסכם הקואליציוני. אין לי עניין להפיל את הממשלה כרגע, נעשים דברים טובים וחשובים. אני חבר בממשלה, זה ה'טרייד-אופים' של הפוליטיקה, אין מה לעשות. התחייבתי וכך אפעל".

עם זאת הבהיר כחלון כי "למעשה, עשינו פה תקציב שמצביעים עליו פעם אחת אבל הוא פעמיים חד-שנתי. יש תקציב 17 ותקציב 18, התקציב ל-2018 ייבדק באוקטובר 2017, אם התחזיות יאומתו זה יתממש, אם לא – יתבצעו השינויים הדרושים.  הייתי מעדיף לעשות תקציב כל שנה אבל מדובר בתקציב אחראי".

כתיבת תגובה