האם תשיק מיקרוסופט גרסת ענן חדשה לווינדוס 10?

שמועות דיווחו על גרסה חדשה למערכת ההפעלה החדשה של ווינדוס שהוגדרה "מערכת ההפעלה האחרונה" של מיקרוסופט שתשכון בענן. אך כנראה שמדובר בגרסה רזה שנועדה לאפשר לה להתמודד עם מחשבי גוגל

ווינדוס 10. צילום: RoSonic | שאטרסטוק

אם עדיין לא התנסיתם במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט – ווינדוס 10, לא בטוח שהפסדתם משהו. ענקית התוכנה הגדירה אותה כמערכת ההפעלה האחרונה מתוצרתה. במילים אחרות, האחרונה שתיבנה מחדש. מעתה, כמו מערכות ההפעלה של אפל (ה-OS) ושל גוגל (האנדרואיד), תהיה זו מערכת לומדת ומתעדכנת שתתעדכן מעת לעת על אותה פלטפורמה.

באחרונה נפוצו שמועות לפיהן עובדים בחברה על מערכת הפעלה חדשה בשם קלאוד (ענן). אלא שמתברר שהמערכת החדשה אינה אלא גרסת עדכון לווינדוס 10. גרסה הרבה יותר רזה שאמורה ככל הנראה לשמש את החברה על מנת להתמודד עם התחרות בשוק, במיוחד עם מחשבי גוגל שבאים עם מערכת הפעלה משלהם.

המערכת הזו, בשונה ממערכת הפעלה רגילה, אינה בנויה, לפחות לפי הדיווחים, להתמודד עם אפליקציות ייעודיות לווינדוס אלא עם אפליקציות UWP. עם זאת, ייתכן שמיקרוסופט סוללת את הדרך לעידן חדש בו גם מערכת ההפעלה תשכון במלואה בענן, מה שאמור להיות שינוי מרענן ביותר בענף מערכות ההפעלה.

כבר היום מוכרת מיקרוסופט לא מעט תוכנות ושירותים המבוססים על ענן וניתן להעריך שהיא תרצה להרחיב את סל מוצריה במיוחד לנוכח האבטחה המשופרת שעשוי הענן לספק ללקוחותיה. ההערכות הן כי זו למעשה מטרתה של ווינדוס 10 שנבנתה מתוך ראיית העתיד וההבנה שיותר ויותר עסקים, ואפילו משתמשים ביתיים, יעברו לענן בשנים הקרובות.

כתיבת תגובה