מי אמר קונקשן? 'אל-על' משיקה קו ישיר מתל אביב למיאמי

אל-על חוזרת להפעיל קו טיסות ישיר מנתב"ג למיאמי. הקו יחל לפעול בתחילת החורף הבא. מנהל רשות התעופה של מיאמי: "תל אביב תמיד הייתה אחת המטרות האסטרטגיות המובילות שלנו בשל מיקומה הגלובלי הייחודי"

מיאמי, פלורידה. צילום: pisaphotography | שאטרסטוק

דוד מימון מנכ"ל 'אל-על' הודיע על השקת קו טיסות ישירות מתל-אביב למיאמי. "פתיחת קו הטיסות הישירות למיאמי מהווה צעד אסטרטגי חשוב להמשך הרחבת רשת הנתיבים של אל-על בצפון אמריקה. כזכור, לפני שנתיים השקנו את הקו לבוסטון והצהרנו כי אנו ממשיכים לפעול בדרך ליעדים חדשים נוספים באזור", אמר מימון. הקו החדש יחל לפעול בחודש חשוון הבעל"ט, ויהפוך ליעד השישי של החברה בצפון אמריקה לצד נמלי התעופה קנדי, ניוארק, בוסטון, לוס אנג'לס וטורונטו.

מימון הסביר כי מיאמי מהווה יעד חשוב בכמה מישורים: "ראשית וחשוב מכל – הקהילה היהודית הענפה המתגוררת בעיר ונאלצה עד היום לטוס דרך יעדי המשך. שנית, מיאמי היא יעד פופולארי מאוד לתיירות הנופש הבינלאומית בזכות מזג האוויר הנוח החופים, האטרקציות והקרוזים הרבים היוצאים ממנה. כעת עם פתיחת הקו אנו מאמינים כי העיר תהפוך ליעד נופש אטרקטיבי גם למשפחות ישראליות. בנוסף לכל אלה, חשוב לזכור שמדובר ביעד עסקי חשוב בו פועלות חברות רבות מהמובילות בעולם".

נזכיר כי עבור נוסעים רבים מיאמי היא שער כניסה לאמריקה הלטינית, בעיקר למדינות הקרובות במרכז אמריקה. הקו החדש של אל-על יאפשר לרבים מהם לוותר על עצירת ביניים בניו-יורק. ראש עיריית מחוז מיאמי, קרלוס גימנז אמר בעקבות הודעת אל-על כי "מחוז מיאמי-דייד גאה לברך את אל-על על החזרה למיאמי, ועל כך שזהו היעד היחיד בפלורידה ובדרום מזרח ארצות הברית עם טיסות ישירות לתל אביב". מנהל רשות התעופה של המחוז, אמיליו גונזלס, התייחס אף הוא להודעה ואמר: "במאמצינו להפוך את נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי לשער גלובלי באמת, תל אביב תמיד הייתה אחת המטרות האסטרטגיות המובילות שלנו בשל מיקומה הגלובלי הייחודי וההיסטורי, ובגלל קשריה התרבותיים העמוקים עם מיאמי. אנו מצפים להפוך את תל אביב למסלול השלישי שלנו במזרח התיכון, ולהציע לנוסעים אפשרות נסיעה נוספת לאותו אזור בעולם".

כאמור, החל מחודש חשוון תשע"ח תפעיל אל-על שלוש טיסות שבועיות אל היעד החדש. הטיסות יופעלו במטוסי בואינג 777-200. שלוש הטיסות השבועיות למיאמי יצטרפו אל יותר מ-26 הטיסות השבועיות בחורף ו-37 הטיסות בקיץ שמפעילה אל-על ליעדים בצפון אמריקה.

כתיבת תגובה