מי באמת עומד מאחורי המחאה החדשה? ■ תסריט דמיוני

בעבר היה זה הקוטג' שביקש להוציא את נתניהו ממשרד ראש הממשלה. האם עכשיו זו דירת שלושה חדשים שמבקשת ליצור כאוס שיוביל להחלפת השלטון? אבי מנחם מנסה לדמיין את השנים הבאות. לא לבעלי לב חלש!

ארכיון. צילומים: רוני שוצר, תומר נויברג, יונתן סינדל, מרים אלסטר. פלאש 90

מרץ 2019, ישראל הולכת לבחירות. מאות אלפי זוגות צעירים ללא דירה מדיחים סוף-סוף את נתניהו וממליכים את יאיר מלך ישראל. לא יאיר נתניהו. יאיר לפיד.

אפריל 2019, לפיד מקים ממשלה חדשה. בלי חרדים. בלי ערבים. הבורסה מזנקת בחדות. כותרות העיתונים אופטימיות מהרגיל. תחושה של משהו חדש מתחיל.

מאי 2019, שר האוצר יעקב פרי מודיע על הטלת מיסים חדשים. הגירעון בקופת המדינה הולך ומחריף. מערכת הבחירות הסוערת בה הפגינו מאות אלפים חסרי בית, פרצה את כל מסגרות התקציב.

יוני 2019, יאיר לפיד הולך לקונסה. תחת הכותרת "יונת השלום חוזרת", מסכים לפיד למרבית הדרישות הערביות. גל טרור מתעצם פוקד את כל ערי הארץ. ישראל נכנעת. שוב.

יולי 2019, הסכם מסירת שטחים להקמת מדינה ערבית בלב הארץ מוגש לכנסת. שר האוצר מציע לבית היהודי תקציבי עתק מהקופה המדולדלת. בצפון פורצת מלחמה. חיזבאלל-ה מממש את איומיו וכובש את דובב ואת אביבים.

אוגוסט 2019, הבית היהודי, ישראל ביתנו וכולנו פורשות מהממשלה. ממשלת מעבר. בג"ץ משנה את טעמו ואינו מתערב בהחלטותיה של ממשלת המיעוט. הסכם ה"שלום" נחתם. מאות הרוגים בפיגועי טרור בתוך חודש אחד.

ספטמבר 2019, חסרי הבית נעלמו מהרחובות שהשהות בהם הפכה מסוכנת. אין הפגנות. אין עתיד. אין ביטחון. אין כלכלה. בבורסה נמחקו בתוך שלושה חודשים 50% מחסכונותיהם של אזרחי ישראל.

הפתרון האמיתי לבועת הנדל"ן: תפסיקו לקנות דירות!

חרם על רכישת דירות; מחאה חברתית או עוד מקפצה פוליטית?

כחלון: "יום אחד הבועה תתפוצץ ותראו את ההתרסקות"

אוקטובר 2019, חגים. מלחמה בשתי חזיתות. האינפלציה מזנקת. המשק נכנס למיתון עמוק. הממשלה מדפיסה אגרות חוב. הבנקים מדפיסים כסף. המיסים החדשים חנקו את העסקים וכלכלת ישראל מידרדרת במהירות.

נובמבר 2019, עכשיו זה רשמי. הרבעון השלישי היה הגרוע ביותר מזה קרוב לעשרים שנה. הבחירות מתקיימות ביום שלישי השני של נובמבר. ההסתדרות מאיימת בשביתה כללית. שר האוצר ונגיד בנק ישראל מודיעים על "הרחבה כמותית". האינפלציה ממריאה. נתניהו חוזר לראשות הממשלה.

Knesset member Ilan Gilon speaks during a protest against soaring prices of living in Tel Aviv's Rabin Square on January 18, 2014.  Photo by Tomer Neuberg/Flash90  *** Local Caption *** . ???? ????? ?? ?????? ???? ???? ????? ??? ????? ???? ?????

Israelis take part in a protest against soaring prices of living in Tel Aviv's Rabin Square on January 18, 2014.  Photo by Roni Schutzer/Flash90  *** Local Caption *** . ???? ????? ?? ?????? ???? ???? ????? ??? ?????

דצמבר 2019, ממשלה חדשה בישראל. גל גזרות וקיצוצים. הממשלה מורידה מיסים בחדות. ההסתדרות מכריזה על שביתה כללית ללא הגבלת זמן. המשק משותק. רק מיליונרים יכולים לרכוש דירה. הממשלה מכריזה על מצב חרום ומוציאה צווי ריתוק לעובדים.

מרץ 2019, ניצני צמיחה במשק. האינפלציה נבלמת. שר האוצר, משה כחלון, מוריד את המע"מ ל-8% בלבד. ואת מס החברות ל-5% בלבד. הקבינט הביטחוני מתכנס. ישראל יוצאת למבצע "לב הארץ". מדינת הטרור הערבית ששיתקה את נתב"ג מחוסלת תוך שעות (ומעל אלף הרוגים!). השמאל רותח. המשק מתחיל להתאושש.

אפריל 2019, האו"ם מגנה את ישראל. רוסיה מטילה וטו במועצת הביטחון על הכוונה לשלוח כוח רב לאומי ליהודה ושומרון. עשרות אלפים בורחים לירדן מפחד השלטון הישראלי. הכנסת מחילה את החוק הישראלי על כל הארץ. השמאל מוציא 4,000 איש לכיכר מלכי ישראל. בעיתונות מדווחים על שלושה מיליון מפגינים.

מאי 2019, הממשלה חוזרת לבנות. הטרור נבלם. הבורסה מטפסת. השקל מתייצב. האינפלציה חוזרת למספר חד ספרתי. קבינט הדיור מכריז על בניית 100 אלף יחידות דיור בתוך חצי שנה. חברות בנייה רב לאומיות מצטרפות לחברות בנייה ישראליות ומתמודדות במכרזי ענק.

אם התסריט הזה הוא תסריט בלהות עבורכם, תחשבו שוב לפני שאתם תומכים או מצטרפים לאיזו מחאה כזו או אחרת. היום כולם יודעים שהמחאה החברתית של 2011 לא הייתה יותר מאשר ניסיון פוטש. רבבות אנשים הפכו למריונטות בידי עמותות שמאל קיצוני שביקשו להפיל שלטון נבחר. המחאה הזו פגעה בראש ובראשונה בעיתוני השמאל שהובילו אותה.

יוקר המחייה בישראל אינו פיקטיבי. הוא מציאות עגומה שיש להתמודד עמה. אך המחאה הייתה פיקטיבית ומתוכננת. לצערם של מתכנניה, הימין נותר בשלטון.

דרושה התערבות ממשלתית

לאחרונה נולדה מחאה חדשה, מחאת הדיור. "אל תקנו דירות" אומרים יוזמי המחאה ומקווים שהדבר ייאלץ את הקבלנים והיזמים להוריד מחירים. ייתכן שהם צודקים, ייתכן שלא.

אבל ניסיון העבר הוכיח שכאשר הרוכשים מתיישבים על הגדר, המחירים ממשיכים לעלות. מה גם שאנשים ללא דירות נאלצים לשלם שכירות. וזו מטפסת ככל שמספר השוכרים גדל אל מול מספר הדירות.

משום מה, התחושה היא שגם המחאה הזו "לא אפויה" עד הסוף ומטרתה אינה להוריד את מחירי הדירות, אלא לגרום לכאוס שיוריד את נתניהו מהשלטון. לא צריך להיות מצביע ליכוד בשביל להבין שהתסריט המתואר לעיל עלול להתרחש תחת שלטונו של לפיד, שלא לומר שלי יחימוביץ'.

המחאה הזו שהולכת ומתרחבת בחודש האחרון, (בדף הפייסבוק של המחאה יש קרוב ל-15 אלף אוהדים), לא תוריד כנראה את מחירי הדירות. התערבות ממשלתית באמצעות בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור בשנה, עשויה לעשות זאת.

נכון, זה לא מתאים למדיניות השוק החופשי, אבל לפעמים אין ברירה. המחאה, אם היא באמת תמימה ולא מסתירה מאחוריה מטרה פוליטית, צריכה להיות מופנית כלי הממשלה ולא כלפי הקבלנים והרוכשים.

זו רק דעתי. מה דעתכם?

Israelis hold up signs and chant slogans as they take part in a protest march against Finance Minister Yair Lapid and the state budget in central Jerusalem, on May 18, 2013.  Thousands of Israelis took to the streets on Saturday evening to protest against the government's planned austerity measures. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ???? ????? ???? ?????? ??????? ??? ????? ????? ????? ???? ??????

Israelis hold up signs and chant slogans as they take part in a protest march against Israeli Finance Minister Yair Lapid and the state budget during a demonstration in Tel Aviv on May 18, 2013. Thousands of Israelis took to the streets on Saturday evening to protest against the government's planned austerity measures. Photo by Roni Schutzer/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ???? ????? ???? ?????? ??? ????? ????? ?????

9 תגובות ל: "מי באמת עומד מאחורי המחאה החדשה? ■ תסריט דמיוני"

  1. אולי בית זה לא מותרות, אבל ביבי הוא בטוח מותרות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו

  2. שוב אתם עושים הכל בשביןל להרוס את המדינה שלכם. מטומטמים. את הגז השארתם בים את הבנייה עצרתם בטענות ירוקות את הכלכלה הרסתם עם כל מיני קצבאות לעצלנים ועכשיו תדפקו את כל הזוגות הצעירם עם המחאה שלכם. בדיוק כמו המוסלמים, יודעים רק להרוס ולהרוס. מזל שההורים שלכם ידעו לבנות משהו והשאירו לכם מה להרוס

  3. בושה
    מי דואג לשכבות החלשות? נתניהו?
    נהנתניהו דואג לגלידה בטעם פיסטוק
    חייבים להיעף אותו מהשלטון כדי שהמחירים ירדו

  4. מחאה דימיונית כמו הכתבה הזאת

  5. מצחיק. פעם אתם בעד המחאה הזאתי ופעם אתם נגד. כאילו מה נסגר איתכם

  6. נו, באמת. מחאה של פייסבוק. בינתיים מי שרוצה להוזיז משהו הולך לכנסת כמו שמולי וזאת הגינגית שפיר

  7. אף אחד לא יכול לעשות את זה יורת גרוע מנתניהו

  8. אני אחד ממנהיגי המחאה החדשה , מטרתנו הצהרנו מספר פעמים זה להוריד מחירי דיור , לא להחליף שלטון , מטרתנו שיקבעו מחירי דירה שכל זוג יוכל לעמוד בהם ! המחאה הקודמת היתה פוליטית ונוהלה ע״י נערים שלא הבינו כלום ! היום המחאה היא של העם ! בעד העם , בשביל דיור , וזה לא משנה אם זה במרכז בצפון או בשומרון ! אנחנו רוצים דיור לכל ! להערכתנו זה עניין של שלוש שנים לכל היותר או שיהיה דיור או שכל המשק יתרסק ! אז הצטרפו אלינו למאבק , עשרות אלפים כבר הצטרפו !!

  9. נמאס ממחאות. רוצים לשנות. תתמודדו בבחירות.

כתיבת תגובה