מי יערב לביטחונם של הנוסעים החרדים ב'אפיקים'?

אירוע האלימות המזעזע שאירע אמש באוטובוס קו 422 מבני-ברק לירושלים, מחדד שוב את השאלה: האם הנהגים עוברים בדיקה על עברם הביטחוני והפלילי? מי ערב לקהל אנ"ש?

אוטובוס של חב' אפיקים | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

היה זה אחד האירועים ההזויים שאירעו בעיר התורה והחסידות; אחד המפחידים בהם אולי: זוג שבסך-הכול רצה להגיע מבני-ברק לירושלים עם צאת השבת, על מטלטליהם וטפיהם, נתקל באלימות רבה, שאינה מוכרת בציבור החרדי.

אב המשפחה ורעייתו התווכחו עם נהג האוטובוס, שלטענתם גבה מהם תשלום גבוה מהדרוש. הם דרשו עודף, הוא סירב וקינח בקללות. האברך החרדי שניצב מולו המום ניסה לקחת בעצמו את הכסף מהקופה שלצד הנהג, אך הלה לחץ על דוושת הגז, נסע במהירות והיכה את בני הזוג בפניהם בעוצמה עם קופסת הכסף.

את האנדרלמוסיה שנגרמה באוטובוס אין לתאר: גברים, נשים וטף פתחו בזעקות שבר ונמלטו מכלי התחבורה הציבורית. בני הזוג נפצעו באורח קל והועברו לטיפול רפואי במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' והנהג עוכב לחקירה במשטרה.

אם היה זה המקרה היחיד, ניחא, אבל נדמה שהסיפור הזה הציף את התופעה הכעורה של זלזול בציבור החרדי באוטובוסים הפועלים בערים ובריכוזי אנ"ש. דיבורים לא ראויים, לעיתים על גדר הטרדות; זלזול מחפיר; נהיגה פרועה ומסוכנת.

מספר תושבי בני-ברק וירושלים שנוסעים בקווי חברת התחבורה שלחו למערכת תהיות בנוגע להתנהלות החברה: "מועסקים שם המון נהגים שאינם מ'בני ברית'. יש לכך גם השלכות ביטחוניות, בייחוד בימים מתוחים אלו; מי ערב שהנהג לא יחליט לפגע או לראות בנוסעים בני ערובה? יש לכך גם השלכות בטיחותיות, ע"ע המקרה שאירע במוצאי שבת-קודש; ויש לכך גם השלכות לביטחונן של נערות ונשים מיחס שאינו ראוי בלשון המעטה, מצד חלק מן הנהגים הללו".

גולש אחר שאל: "האם נערך תחקיר ביטחוני לכל נהג מהמגזר הערבי בטרם קבלתו לעבודה בקווי האוטובוסים?". חברת 'אפיקים' לא טרחה להגיב עד לפרסום הכתבה. גם תגובת משרד התחבורה לא התקבלה. לכשאלו יגיעו – נשמח לפרסמם.

כתיבת תגובה