מלחמת המפרץ חוזרת? מאות מתושבי רמת גן דורשים תמ"א 38

תושבים ברמת גן זועמים על התנהלות העירייה: "התחדשות עירונית ברמת גן זה כמו הרכבת התחתית בתל-אביב. אולי עוד שמונים שנה יתחילו לחפור – לא נוכל להמתין עוד עשר שנים"

תושבי רמת גן מפגינים בכניסה לכנס. צילום: גדי אזולאי, יח"צ

"אנחנו לא יכולים להמתין עוד עשר שנים. כולם יודעים שהמלחמה בפתח, וזה רק עניין של זמן שתהיה רעידת אדמה. לאנשים ברמת גן אין לאן לברוח, הם לא עכברים. אולי העירייה מחכה לקטסטרופה ואז כל הבניינים ייפלו ולא נצטרך תכניות של התחדשות עירונית. צריך לתכנן ולעשות, ולא לחכות יותר", כך אמר אתמול משה אמיטוב, תושב רמת גן, בכנס שנערך בעיר בהשתתפות מאות תושבים זועמים נגד הסחבת של עיריית רמץ גן באישור תכניות התחדשות עירונית.

לדברי אמיטוב, תושבים מנסים לקדם תכנית כבר שמונה שנים. לשכנע דיירים, למצוא יזם, לחתום מולו אבל "העירייה יוצרת דרישות בלתי אפשריות שמעכבות את היציאה לדרך שנים ארוכות, ואחרי עשרות פגישות נראה שעדיין רחוקה הדרך מאישור התכנית".

בכנס, אותו ארגנה קבוצת הפייסבוק 'רמת גן מתחדשת', המונה למעלה מ-3,000 תושבים, השתתף גם יושב ראש סיעת כולנו בכנסת, חה"כ רועי פולקמן (כולנו), שאמר: "אנחנו מקצרים זמני תכנון, אבל זה תקוע ברמה המקומית. אם ועדה מקומית תוקעת שנתיים וחצי דיון ראשון, אז צריך לטפל בזה. איפה שיש בירוקרטיה עודפת, יש שחיתות, וצריך לטפל בזה".

פולקמן הוסיף ואמר: "בגלל מחירי הקרקעות והדירות הגבוהים, יש כיום חלון הזדמנויות מעולה ליישום התחדשות עירונית לאור הכדאיות הכלכלית ביישום התכנית". את הכנס הנחה עורך הדין עמית ארד, תושב רמת גן המייצג בעלי דירות ודיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38, ומי שייסד ועומד בראש קבוצת הפייסבוק רמת גן מתחדשת.

ארד נזף בעירייה שפעם כונתה בירת התמ"א, על כך שכיום מדיניותה הפוכה, והיא מרסנת ומדכאת את הבנייה החדשה ואת ההתחדשות העירונית בעיר, "באופן שגוזר על הדיירים להמתין עשרות שנים להתחדשות. מונע מהם את המיגון שתמ"א 38 אמורה לתת. ומביא לעליית מחירי הנדל"ן".

הנוכחים קיבלו חיזוק לטענותיהם בדבריה של דניאלה פוסק, שצפויה להתחיל בקרוב את תפקידה כיושבת ראש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, ועד כה שימשה כיושבת ראש הוועדה המחוזית במחוז מרכז. "ברמת גן כמו בערים אחרות במרכז, סדר גודל של כ-75% מהבניינים נבנו לפני 1980 ולכן הם מועמדים להתחדשות כזו או אחרת. המהלך של התמ"א אפשר לפני עשר שנים לחזק בניינים בהיתר בלבד, על בסיס תכניות מתאר משנות השישים. העיריות גילו שמדובר בקטסטרופה. בגלל זה צריך תכנית מתאר, או תכנית מדיניות התחדשות ברורה, כדי לייצר ודאות ליזמים ולתושבים, כפי שבוצע בערים אחרות כמו בהרצליה. זה לא חייב לקחת עשר שנים. יש רשויות שעשו תכניות כאלו בשנה וחצי", אמרה פוסק.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A8%D7%9E%D7%AA-%D7%92%D7%9F-%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%95-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90-%D7%90/

כתיבת תגובה