מליאת הכנסת אישרה: ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין פישמן

ח"כ זהבה גלאון: פישמן הוכרז היום כפושט רגל אבל הפרשה רחוקה מלהסתיים. האם מישהו ייקח אחריות האם מישהו יחזיר את חבילת השכר שקיבל?

פישמן בבית המשפט. צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה לאחר דיון בהצעות הסדר של חברי הכנסת זהבה וגלאון ואיתן כבל את "הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב". ועדת החקירה תמנה את כל חברי ועדת הכלכלה, בצירוף חמישה חברי כנסת נוספים שייבחרו על ידי הסיעות השונות.

ח"כ זהבה גלאון אמרה בדיון, "פישמן הוכרז היום כפושט רגל אבל הפרשה רחוקה מלהסתיים. אנחנו נאשר הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית אך גודל המחדל והיקף השחיתות מחייבים הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק ועדה בראשות שופט הייתה נדרשת מצדה של הממשלה. חשוב שהצדק לא רק יעשה אלא גם ייראה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

"פרשת פישמן חמורה ומחייבת בדיקה יסודית לא פחות מפרשיית מניות הבנקים שנחקרה באמצעות ועדת חקירה ממשלתית. עד היום;  הבנקים, הרגולטורים, העיתונאים שעבדו בשירותו של פישמן אף אחד מהם לא נתן את הדין.

פישמן הוא תייקון כושל ומהמר כפייתי. אבל איך הבנקים נתנו לו אשראי בלתי מוגבל? איזה מחיר ישלמו בחירי הבנקים? האם מישהו ייקח אחריות האם מישהו יחזיר את חבילת השכר שקיבל? האם המפקחים על הבנקים שימשו כשמורי סף או שדאגו רק לג'וב הבא שלהם?"

ח"כ גלאון סיכמה ואמרה ועדת החקירה הפרלמנטרית היא הזדמנות להבין כיצד מתנהלת מערכת הבנקאות בישראל, כיצד מתנהל הפיקוח על המערכת. האם אנחנו שבויים במועדון של חברים הפועלים במחשכים וללא שקיפות.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר כי אליעזר פישמן האיש עם הסנדלים, איננו העניין העיקרי כאן. הציבור זועם כי הוא מרגיש שיש קבוצה קטנה של טייקונים העושה קומבינה עם אנשי בנקים ורגולטורים ומה שנמצא על השולחן – הוא הכסף שלנו , של כולנו.

הגיע הזמן שראשי המערכת הפיננסית יגיעו לכאן לתת תשובות. הציבור דורש תשובות ואנחנו ניגבה זאת עבורו.

ננהג באחריות ועצמה, לא נשפיל מבטנו מול הגופים החזקים. נבדוק מה קרה כדי לבלום את התופעה. יש לנו את הכלים.

כתיבת תגובה