מנהלת חדשה בחטיבת המחקר של בנק ישראל

ד"ר סיגל ריבון מונתה לתפקיד מנהלת האגף המוניטארי בחטיבת המחקר של בנק ישראל לאחר שהמנהל הקודם – ד"ר עקיבא אופנבכר מונה לתפקיד יועץ בכיר לקשרי מחקר בינלאומיים. ריבון עובדת בבנק ישראל שלושים שנה

פרופ' נתן זוסמן. בנק ישראל. צילום : Miriam Alster , פלאש 90

מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, הפרופ' נתן זוסמן, הודיע הבוקר (ד) על מינויה של ד"ר סיגל ריבון, למנהלת האגף המוניטרי בחטיבת המחקר. ריבון תחליף את ד"ר עקיבא אופנבכר, שמונה ליועץ בכיר לקשרי מחקר בינלאומיים בחטיבת המחקר.

לריבון תואר ראשון ושני בהצטיינות בכלכלה ובסטטיסטיקה, ותואר שלישי בכלכלה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא החלה את דרכה בבנק ישראל בתשמ"ו כעוזרת מחקר במחלקת המחקר, ובמהלך השנים שימשה ככלכלנית בכירה בתחום המוניטארי. מאז תשס"ח היא משמשת כראש תחום מוניטארי-שוטף בחטיבת המחקר.

במסגרת תפקידיה בחטיבת המחקר עסקה ריבון בנושאים הקשורים לניהול המדיניות המוניטארית ופרסמה מאמרים בנושאים הקשורים למנגנוני התמסורת של המדיניות ולהשפעתה על המשק, על המחירים ועל האינפלציה, ועל שוק הדיור. כמנהלת התחום הייתה שותפה בצוותים שונים בבנק שמופקדים על הכנת התשומות המחקריות המשמשות לגיבוש המדיניות המוניטארית.

זוסמן אמר עם ההודעה על המינוי כי "סיגל מביאה לתפקיד ידע רב וניסיון ארוך שנים במחקר תיאורטי ויישומי בתחום המדיניות המוניטארית. אני מאחל לה הצלחה רבה בתפקידה. בהזדמנות זו, אני מבקש לאחל לעקיבא אופנבכר הצלחה בתפקידו החדש, ולהודות לו על שנים רבות במסגרתן תרם, בתפקידיו השונים, לעיצוב המדיניות המוניטארית בבנק ישראל".

 

כתיבת תגובה