מנהל 'איילון מוטורס' חשוד כי ייבא במרמה מאות מכוניות יוקרה

ייבוא מקביל זה טוב, בעיקר לצרכן, אבל מסתבר שיש מי שמנצל את האישורים שקיבל לעבור על החוק – לכאורה: זהר משה כהן, מנהל 'איילון מוטורס' נעצר בחשד להברחות בסכום של מאות מיליוני שקלים

דגם לינקולן. צילום: שאטרסטוק.

הותר לפרסום: מנהל חברת 'איילון מוטורס' המייבאת רכבי יוקרה נעצר בחשד כי הבריח מאות מכוניות לישראל בשווי של מאות מיליוני שקלים. בית משפט השלום בחיפה שחרר בערבות את זהר משה כהן (44) מניר צבי, בעל מניות בחברת קבוצת 'עמק איילון', המחזיקה במניות חברת 'איילון מוטורס' ומשמש כמנהל החברות. כהן נעצר לאחר שהחלה חקירה משותפת של יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה והיחידה המרכזית של משטרת ישראל-מחוז החוף.

כמפורט בבקשת המעצר, החברות אותן מנהל כהן עוסקות בייבוא ושיווק מקביל של כלי רכב מתוצרת פורד, לינקולן, ג'יפ ומרצדס החל משנת 2012. על פי החשד, החשוד ביחד עם אחרים הוציא לפועל תכנית עבריינית שמטרתה לקבל ברמה לכאורה רווחים כלכליים, תוך עקיפת איסורים ומגבלות החלים בנוגע ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. על פי החשד, כהן השיג עבור החברה, שלא כדין, היתרי יבוא ממשרד התחבורה בעזרת הסכמים מזויפים, המציגים מצג שווא לעניין התקשרות עם סוכנים מורשים לכאורה במדינות זרות, לאספקת רכבים ושירותים נלווים. החשד הוא שמסמכי התקשרות עם הסוכנים המורשים במדינות הזרות לא היו אמיתיים.

כלי הרכב הללו עברו שינויים טכניים שיתאימו לדרישות בישראל ונמכרו באופן לגיטימי לצרכנים בארץ. יש להדגיש כי הקונים לא היו מעורבים  בידיעה בעסקאות הלא כשרות . באופן שכזה יובאו במקביל לארץ מאות כלי רכב בשווי של מאות מיליוני שקלים. עם התקדמות החקירה התגלו נכסים נוספים הנבדקים על ידי החוקרים

החשוד ייבא לישראל החל משנת 2012 כ- 500 כלי רכב, תוך כדי שהוא מציג למכס רשימוני יבוא וצרופות הכוללים ידיעות כוזבות לזהות הספק או ערך הטובין ומכר את כלי הרכב באמצעות חברת 'איילון מוטורס' בידיעה כי הם מוברחים. כאשר נכנסה החקירה לשלב הגלוי נערכו חיפושים בדירתו של החשוד ובמשרדי החברות, בהם נתפשו מסמכים וחומרי מחשב רבים. כמו כן הוצאו צווי הקפאה לרכבים התפוסים וכן לנכס העסקי של החשוד.

עוה"ד רני שורץ וחנן חדד המייצגים את קבוצת איילון מוטורס ובעליה זוהר כהן מסרו בתגובה: "איילון מוטורס ובעליה זוהר כהן הם מחלוצי ענף הייבוא המקביל לכלי רכב בישראל. החברה וכהן משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות החקירה. אנו מעריכים כי החקירה תתברר בקרוב כבלתי רלוונטית לחלוטין. זאת, במיוחד לאור העובדה שהחברה הסתמכה לאורך כל הדרך על ייעוץ משפטי צמוד, ונוכח הרפורמה שנחקקה לאחרונה בענף יבוא הרכב המקביל. איילון מוטורס ממשיכה לנהל את עסקיה כסדרם ומנהלי החברה סמוכים ובטוחים כי בתוך זמן קצר יתברר כי החקירה בעניין מיותרת".

 

כתיבת תגובה