מספר היושבים בבתי הסוהר בגלל רשלנות בבנייה? אפס!

מפכ"ל המשטרה: כל האחריות באסונות בניה נופלת על כאלה שלא סיימו בגרות. רוב רובם של הנואמים בדיון שהתקיים היום בכנסת בנושא טיפול בתאונות בנייה, היו חברי הכנסת הערבים.

תאונות עבודה בבניה shutterstock

 

בדיון שהתקיים היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא טיפול בתאונות בנייה, אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך: "זו פשוט בדיחה שמדינת ישראל לא מקצה כספים למשטרה לצורך טיפול בתאונות הבניה הרבות. טיפול כזה יחסוך לה כסף רב, במקום העלויות העצומות הנגזרות מתאונות הבנייה. אני מעריך שהמשטרה תצליח להחזיר בתוך שנה את ההשקעה בהקמת יחידת חקירות ארצית לתאונות עבודה".

אלשיך הוסיף: "אין לנו הגדרה כיום מי הוא קצין בטיחות. כל האחריות נופלת על כאלה שלא סיימו בגרות, ואנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים לבד בשטח. הקמת יחידה מקצועית תאפשר הקצאת שוטרים מקצועיים, שיוכלו לעמוד בחזית המאבק. זה יאפשר לנו לקיים מבצעים יזומים, אשר ימנעו הרוגים וירתיעו את הקבלנים מפני ביצוע עבירות". מהדיון עולה כי הקמת יחידה כזו מוערכת בכ-14 מיליון שקלים.

ליליאן ג'ואד, אמא של הרוג בתאונת בנייה, סיפרה: "הבן שלי היה בן 19 והוא נפל מגובה של 23 קומות. הוא עבר ממקום למקום על גבי לוח עץ, והלוח נשבר והבן שלי נפל למטה. התיק נסגר מחוסר ראיות. את מה שקרה שמעתי רק מהחברים שעבדו איתו".

מנהלת הקואליציה למאבק בתאונות בניין, הדס תגרי: "הבעיה המרכזית היא שהמשטרה לא חוקרת ולא מגישה כתבי אישום. זאת רשלנות פושעת. על משטרת ישראל לבצע את תפקידה".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "כמה אנשים נמצאים היום בבתי הסוהר במדינת ישראל בגלל רשלנות בבנייה? אפס. אם הנורמות היו נשמרות, חיינו היו מוגנים". ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), מיוזמי הדיון: "למשטרה אסור להמתין להגעת פקחים של משרד העבודה והרווחה. יש להגיע במהירות לשטח, אחרת יש קושי באיסוף הראיות. אנשים צריכים להתחיל לחשוש".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), מיוזמי הדיון: "ב-6 השנים האחרונות נהרגו 217 בני אדם בתאונות בנייה, אבל הקמת היחידה המשטרתית מתמהמהת ונדחית. התאונות לא עוצרות, התיקים נגנזים ואין הרתעה". יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), סיכם את הדיון ואמר: "תאונות העבודה, בעיקר בבניין, הן פשוט מגיפה. חייבים להקים את היחידה המדוברת במשטרה, ובינתיים על המשטרה להתערב יותר על מנת להרתיע".

כתיבת תגובה