מעניין אתכם כמה חרדים מועסקים במשרד המשפטים?

109 עובדים מקרב עובדי משרד המשפטים, המהווים כשלושה אחוזים מכלל העובדים במשרד, מגדירים את עצמם כמשתייכים לציבור החרדי. אל תמהרו להתלהב. רק 55 מהם מועסקים בתקן. השאר הם סטודנטים או מתמחים

טוב, ויכול להיות טוב יותר. משרד המשפטים | צילום: דודי ואקנין, פלאש 90

משרד המשפטים מפרסם הבוקר (ג) דוח מצב מקיף ביחס להעסקה של אוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם בהתאם לחוק ולהחלטות הממשלה. נתוני הדוח מצביעים כל כך שאין כמעט פערי שכר בין נשים וגברים המועסקים במשרד.

עוד עולה מהנתונים כי שיעור המועסקים מקרב בני החברה הערבית הדרוזית והצ'רקסית עלה ביותר מאחוז והגיע לרף הקבוע בהחלטת הממשלה בנושא ומספר המועסקים מקרב יוצאי אתיופיה הוכפל. אבל שימו לב לפרט הבא: כשלושה אחוזים מהמועסקים במשרד הם חרדים. זו הפעם הראשונה שהדוח שמפרסם המשרד מתייחס למספר החרדים המועסקים בו.

מבדיקה שערך אגף ההון האנושי במשרד המשפטים, עולה הערכה כי במשרד מועסקים כ-109 עובדים שמגדירים את עצמם כנמנים על הציבור החרדי. מתוכם 55 עובדים בתקן, 39 סטודנטים ו-15 מתמחים.

נתונים נוספים ולא פחות מרתקים מתייחסים להעסקה המגדרים. מתברר כי במשרד המשפטים קיים רוב מוחלט של נשים, כאשר 68% מכלל העובדים הן נשים. גם במשרות הבכירות קיים רוב נשי, כאשר 66% מכלל בעלי התפקידים הבכירים במשרד הן נשים.

מבין הנשים בעמדות מפתח  ניתן לציין את שרת המשפטים; המנהלת הכללית; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; המשנה לפרקליט המדינה; שמונה פרקליטות מחוז וכן מספר מנהלות מחלקה בפרקליטות המדינה; שתי משנות לסנגור הציבורי הארצי; שלוש סנגוריות מחוזיות; סמנכ"לית שירות לקוחות, מנהלת המחלקה לבדיקת תלונות נחקרים; היועצת המשפטית של המשרד, מבקרת הפנים של המשרד; מנהלת מחלקת החנינות; ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע; ראש בתי הדין לעררים; ראש הרשות לאיסור הלבנת הון; יושבות ראש ועדי עובדים ועוד.

פערי השכר בין נשים וגברים בדירוגים המרכזיים במשרד עומדים על 2% בלבד לעומת פערי השכר ממוצעים של 33% בכלל המשק הישראלי. בתרגום למספרים, הרי שעל כל שקל שמרוויח עובד במשרד המשפטים, מרוויחה עובדת 98 אגורות. עם זאת, בקרב דירוגי הפרקליטים, המוקבלים לשופטים, חוקרי מח"ש ועובדים חיוניים – משפטנים, פער השכר הוא לטובת הנשים. במילים אחרות, נשים משתכרות יותר.

כתיבת תגובה