דיווח: בקשת פירוק נגד קבוצות הרכישה במודיעין עילית

חוזים כפולים. מכירת קרקעות משועבדות. ניוד כספים ללא פיקוח בין חשבונות נאמנות. ניוד זכויות בין חברות קש. ושורה ארוכה של האשמות בכתב הבקשה לפירוק עמותות הבניה במודיעין עילית

מודיעין עילית. צילום: פלאש 90

חודשיים אחרי שנחשף ב'ביזנעס' פרשת קבוצות הרכישה במודיעין עילית, הנושא כולו מגיע לבית המשפט. הניסיון מוכיח כי הליך פירוק שכזה יכול להימשך שנים ארוכות, אבל ככל הנראה חלק מהרוכשים הגיעו למסקנה כי אין להם מה להפסיד והם הולכים על כל הקופה.

השופט איתן אורנשטיין, שהתיק הגיע לפתחו קבע את מועד הדיון הראשון ליום חמישי הקרוב. במקביל, בית המשפט הוציא צו מניעה נגד עו"ד גליק וחברת ניהול ודיור שלא יכולים לבצע שום הליך בעמותות לפני הדיון הראשון.

לפי הפרסום באתר 'בחדרי חרדים', בבקשה לבית המשפט מבקשים הרוכשים בין היתר, למנות את עו"ד אביחי ורדי כמפרק החברה לצורך כינוס כל נכסי החברות הזרות וקבוצת הרכישה.

בבקשה דורשים הרוכשים, "להורות לגליק ליתן פירוט מלא, מדויק וכולל של כל חשבון בנק המנוהל עבור קבוצת הרכישה, להורות לעו"ד גליק למסור מידע מפורט אודות זכויות כל חבר וחבר בקבוצת הרכישה, לרבות, היקף זכויותיו של כל חבר וכן מיקום הדירה שנרכשה על ידו".

■ בלעדי: כך נפלנו בקבוצת רכישה במודיעין עילית

■ מאות משפחות במודיעין עילית תקועות בקבוצות רכישה

בבקשה מגוללים התובעים את הסיפור כולו: "בעמודים הבאים יגולל סיפורה של פרשה אשר כעולה רק מן החומר החלקי ביותר שנמצא בידי התובעים, היא ככל הנראה מהחמורות שנראו במחוזותינו בתחום קבוצות הרכישה. פרשה אשר מעמידה בצילה פרשות דומות ומתוקשרות כפי שלאחרונה נודעו לציבור (כדוגמת קבוצת סיטי נדל"ן בראשות ענבל אור ו/או פרשת חברת "אדמה").

"החברות מנהלות במדינת ישראל קרקעות בהיקף עצום, תוך ביצועה של מה שנראה ונלמד כהונאת ענק של פרויקט מט ליפול. הקורבנות של פרשה זו הן אלפי משפחות שהתקשרו במערכת מסואבת של הסכמים וחצאי הסכמים במטרה לרכוש בית מגורים בפרויקט בעיר מודיעין עלית אשר (כפי שהוצג) עתיד לאכלס כ- 1,400 יחידות דיור.

"התקשרות חברי קבוצת הרכישה נעשתה מול שתי חברות קש עלומות הנמצאות במקלטי מס; האחת – "רלטור" הרשומה בפנמה והשנייה בלו הרבור. אותן חברות קש אשר מחזיקות את חייהן של אלפי משפחות הן לוט מוחלט בערפל. לא ידוע מהו מצבן המשפטי. אותן חברות קש מחזיקות בנכסי נדל"ן בהיקף עצום במדינת ישראל.

"נקדים את המאוחר ונאמר, כי אף לא אחד מחברי קבוצת הרכישה יכול לומר במדויק מה מצב רישום זכויותיו, אימתי רישום זכויותיו יושלם – אם בכלל – ובעבור איזו תמורה סופית. יתרה מכך, כל חבר וחבר בקבוצה לא יודע לומר האם הוא יזכה לראות דירה בפרויקט, שכן אימתי שחבר בקבוצה מעז לבקש מידע או מרים את קולו בכדי לעמוד על זכויותיו, הוא בפשטות נזרק על ידי עו"ד גליק מקבוצת הרכישה כלאחר יד.

"נדמה שאין עצב רגיש אחד שהחברה, ה"ה גליק והמערכת אותה הוא מתפעל לא נגסו בו בפראות: חוזים כפולים; מכירת קרקעות משועבדות; ניוד כספים ללא פיקוח בין חשבונות נאמנות; ניוד זכויות בין חברת קש אחת לחברת קש אחרת ללא אישור חבר הקבוצה וללא חוזה בין חבר הקבוצה לחברת הקש הנעברת; מכירת "זכויות" בשטחים מעבר לחומת ההפרדה העוברת בתוואי השטח ללא כל אפשרות ריאלית לביצוע בניה בשטחים אלו; תמחור אי שיוניי בין חברי קבוצת הרכישה; שיווק יחידות דיור וגביית כספים על בסיס תוכניות ספקולטיביות שטרם אושרו; אי מתן בטוחות כל שהן עבור סכומים המצטברים למאות מיליוני ש"ח; שחיתות פנימית במנגנון הניהול של קבוצת הרכישה; מצגי שווא; ניגוד עניינם חמור.

"מן החומר שהגיע לידי התובעים עולה, כי במסגרת קבוצת הרכישה עשרות רבות של חשבונות בנק (למיטב ידיעת התובעים, לכל בניין בפרויקט חשבון בנק עצמאי, אך רחוק מלהיות "סגור"). מודעים אנו היטב לכך, כי הצווים והסעדים המבוקשים יביאו לעצירת הפרויקט לזמן מה, יחד עם זאת ובשם האחריות על חייהן של אלפי משפחות, לעיתים בכדי לצעוד ב"דרך המלך" יש בראשית לעצור ולהבין היכן הדברים עומדים. לדברים משנה תוקף מקום בו קיימת העלטה מכוונת מצדו של עו"ד גליק אשר משמשת ככר פורה להונאת הענק דנן.

"היה ולא יבוצע מהלך דרמטי לעצור את ההתנהלות המחפירה, הרשלנית, החמדנית וחמורה דנן, עתידן של אלפי משפחות הוא לוט בערפל. המשפחות רובן ככולן משתייכות למגזר החרדי, קשה היום ודל האמצעים. אגב, העובדה כי אותן משפחות אינן בעלות אמצעים היא אחת הסיבות שעד כה הדברים התנהלו כפי שהתנהלו ללא מפריע תוך מאזן אימה ברור – מי שמבקש לעמוד על זכותו, נזרק כלאחר יד מן הפרויקט. בכדי שלא נעסוק בעוד פרשה מתוקשרת בה הגילוי של אמת המוסר ושמירת הדין התגלו מאורח מידי, מוגשת בקשה זו.

"עו"ד גליק הוסמך על ידי חברות הקש לחתום בשמן על עסקאות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, לנהל בשמן אלפי דונם קרקעות במדינת ישראל, לדווח בשמן דיווחים לרשויות המס ולהתקשר בשמן עם שלל גורמים כדוגמת חברת ניהול, קבלנים, קבלני משנה וכיוצ"ב, אך לייצגן בהליכים משפטיים או למצער כתובת להמצאת כתבי בית דין, את זאת עו"ד גליק אינו מוסמך לעשות בשמן".

כתב הבקשה מתארך הרבה יותר. הבאנו את הדברים בקצרה ונמשיך לעקוב אחר ההתפתחות בנושא.

תגובה אחת ל: "דיווח: בקשת פירוק נגד קבוצות הרכישה במודיעין עילית"

כתיבת תגובה