מפת חום לאתר – מה זה? ומי צריך את זה?

רוצים לדעת מה הגולשים עושים אצלכם באתר? האם הכל מובן להם? הם מצליחים למצוא את הדרך? כל התשובות בפנים..

כאשר רוצים לפתוח עסק צריך לחשוב על מספר דברים חשובים: כמה אנו מסוגלים ויכולים להשקיע מבחינה כלכלית, האם כדאי לשכור משרדים או לפתוח משרד בבית, איזה עסק כדאי לפתוח, האם הוא יצליח וכיצד ניתן לשווק אותו בצורה הטובה ביותר?

כיום רוב העסקים מחליטים לפתוח אתר לעסק שלהם מכיוון שהעולם מתקדם לדיגיטל. בשנים האחרונות עולם הדיגיטל הולך ומתרחב וניתן לראות שרוב האנשים מחפשים מידע, מזמינים אוכל ומקבלים שירות דרך האינטרנט. לאחר שמקימים אתר כדאי לבדוק את האפקטיביות שלו על ידי שימוש במפת חום המסוגלת לתת לנו תמונת מצב אודות התנהגות הגולשים בעת ביקור באתר שלנו.

כל בעל אתר שתהה לעצמו מה הגולשים עושים אצלו באתר? האם הכל מובן להם? הם מצליחים למצוא את הדרך? חייב לנסות את הכלי הזה – מפת חום

מהי 'מפת חום' לאתר?

מפת חום היא כלי מעקב אחר התנהגות גולשים, המסייע בהבנת תנועת הגולשים וההתנהגות שלהם בתוך עמודי האתר – ניתוח ביצועי הכלי מאפשר לשפר את אחוז ההמרות והאופטימיזציה של האתר.

היכן כדאי לשים את מפות החום?

  • באנר פרסומי – כאשר אנחנו מחליטים לפרסם באנר פרסומי באתר שלנו, אנחנו בעצם מעוניינים למשוך את הגולשים אל הבאנר כדי שיחשפו למידע שבחרנו לשים בו ובכך לגרום להם להקליק עליו.
    בזכות מפת החום אנו נוכל לדעת האם הבאנר שלנו מספיק אטרקטיבי ומושך, במידה ונראה שאזור הבאנר מראה בעיקר צבעים בהירים- כנראה שהמיקום שלו אינו טוב מספיק ולכן נעדיף למקם בו במקום בעל אזורים כהים יותר כדי לשפר את אחוזי ההקלקה עליו.
  • דף נחיתה – במידה והחלטנו להקים דף נחיתה אשר מטרתו להניע לפעולה ולגרום לגולשים ללחוץ על כפתור "השארת פרטים" או "רכישה", מומלץ לבחון את התנהגות הגולשים בעזרת מפת חום ולראות האם דף הנחיתה מספיק אינפורמטיבי ומשכנע כדי שיקליקו על הכפתור.
    במקרה זה מומלץ להשתמש במפת חום אשר בודקת הקלקות, כך נדע האם כפתור ההנעה לפעולה מושך אליו את ההקלקות או שאינו ברור ולכן ההקלקות מתבצעות על אזורים אחרים בדף.
  • אתר – מפת חום באתר שלנו מעניקה לנו תמונת מצב מלאה בנוגע לנראות האתר, מיקום הקטגוריות והאם דף הבית מושך ומעניין מספיק.
    חשוב שדף הבית שלנו יהיה נגיש וברור לגולשים כך כאשר הם מגיעים אליו הם ימצאו בקלות את מה שחיפשו כאשר החליטו לבקר באתר.
    כדאי להשתמש במפת חום הבוחנת את התנהגות הגולשים על ידי מעבר של העכבר על הדף.
    במידה ונבחין שהמעבר עם העכבר מתרכז ברובו באזורים אליהם כיוונו מלכתחילה- כנראה שעשינו עבודה טובה והאתר שלנו נגיש וברור.

עוד על מפת חום – במדריך הבא

באיזה כלי כדאי להשתמש?

יש לא מעט כלי מעקב שניתן להשתמש בהם – רובם בתשלום.

ההמלצה שלי היא להשתמש בכלי של חברת HOTJAR, יש להם גרסת ניסיון שמיועדת לאתרים קטנים (גם גדולים יכולים..), הכלי שלהם מעניק מספר יכולות מעקב אחרי הגולשים באתר:

זקוקים לסיוע בהתקנת המעקב ולהדרכה בשימוש המערכת? דברו איתנו..

נכתב ע"י אליחי רובין, מנכ"ל קידום כהלכה – המתמחה בפתרונות שיווק ומיתוג לעסקים באינטרנט.

כתיבת תגובה