"מקווה שהבורסה תהפוך להיות חברה ציבורית בבורסה בת"א"

יושב ראש הרשות לניירות ערך הבוקר: יש מקום לבורסה משנית בישראל. בורסות בחו"ל מתעניינת בשיתוף פעולה זו של תל-אביב. חייבים להתכונן לקראת מה שקורה בשוק המטבעות הווירטואליים

הבוקר (ב), בכנס שוק ההון של 'כלכליסט', אמר יושב ראש הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, כי חוק השינוי המבני בבורסה הביא להתעניינות מבורסות בעולם המעוניינות בשיתוף פעולה עם הבורסה בתל-אביב. "אני מצפה לשיתוף פעולה עם בורסה זרה. אם לא נאסדא"ק, תהיה זו הבורסה בלונדון. אם לא לונדון, תהיה זו בורסת הדויטשה-בורס ואם לא זו, אז בורסת טורונטו", אמר האוזר.

עוד אמר האוזר כי הוא מקווה שבתוך שנה יגדלו נפחי המסחר לשני מיליארד ביום ויותר. "אני צופה שמספר החברות החדשות בבורסה יגדל בלמעלה משלושים, מהן כעשר חברות אג"ח. אני צופה שבתוך שנתיים הבורסה בתל-אביב תהפוך להיות חברה ציבורית בבורסה בתל אביב, בבעלות הציבור, כפי שזה קרה לכ-70% מהבורסות בעולם. כתוצאה מכך, אני גם צופה שהבנקים ובתי השקעות לא רק יאבדו שליטה, הם יאבדו עניין בשליטה בבורסה".

עוד מדבריו: "אנחנו חייבים היום להתייחס למה שקורה לביטקוין, לבלוקצ׳יין ולדומים להם מהסוג של הנפקות מטבע שמאתגרות את הרגולציה הנוכחית בעולם. זה פה בשערי הבורסה. זו כלכלה חדשה שבה אין פנים למשקיעים, ואין פנים לחברות. המשימה שלנו היא להתכונן כבר עכשיו ובאופן פרו-אקטיבי לפני שיתרחש אירוע בו ייפגעו משקיעים ישראלים".

האוזר סיפר כי בסקר שעשתה הרשות התגלה כי מעל שישים אחוזים מהציבור נחשפו להצעות השקעה באמצעים דיגיטליים שמבטיחים תשואות פנומנאליות. "הבעיה היא, שכ-67% שוקלים ברצינות השקעות כאלה מבלי להבין בהן", אמר האוזר.

לסיום, חזר האוזר על עמדתו כי יש מקום להקמת בורסה משנית חדשה לחברות טכנולוגיה וחברות צמיחה קטנות אם זה ייעשה תוך שיתוף פעולה עם בורסה גדולה זרה. לדבריו יש פוטנציאל של יותר ממאתיים חברות בסדר גודל של בין שישה מיליון שקל למאה מיליון שתתאמנה לבורסה משנית.

כתיבת תגובה