מקלב: "חמש שנים לא הוקצו תקנים למשפחתונים חדשים"

ועדת הכספים תדון בחוסרים המשמעותיים במעונות והמשפחתונים זאת לאור דרישת ח"כ מקלב שאף קרא לשר הרווחה לפתור את מצוקת המעונות והמשפחתונים: "משפחות לא מצליחות למצוא משפחתון בעיר מגוריהן"

מעונות יום | אילוסטרציה: veryulissa, שאטרסטוק

בעקבות דיון שנערך אתמול (ד) במליאת הכנסת ביוזמת חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה), תדון ועדת הכספים בחוסרים המשמעותיים במעונות והמשפחתונים בגיל הרך. מקלב דרש משר הרווחה חה"כ חיים כץ (ליכוד) להקצות תקנים נוספים למשפחתונים ברחבי הארץ.

״מדובר במאות מנהלות שקיבלו את הרישיון להפעיל משפחתונים בביתם, אך משרד הרווחה אינו מקצה תקנים לכך. מזה חמש שנים שלא הוקצו תקנים חדשים למשפחתונים", אמר מקלב בדבריו במליאה.

עוד הוסיף מקלב ואמר כי "מצב זה בו המדינה לא מקצה תקנים חדשים למשפחתונים מביא את האזרחים לחפש מעונות ומשפחתונים פרטיים בהם התשלום יקר מאוד. אנחנו לא מדברים על-כך שאין מוסדות קרובים למקום המגורים אלא על-כך שמשפחות שלמות לא מוצאות משפחתונים בעיר מגוריהן בכלל.

"במצב הנוכחי מוצאות אלפי אימהות את עצמן כשהן חסרות ישע, כשהן נאלצות לשלם סכומי עתק למטפלות פרטיות למשך שעות שהותן בעבודה, דבר המעמיד בספק את כדאיות יציאתן לעבודה".

כאמור, ועדת הכספים תדון בקרוב במצוקת המשפחתונים. מקלב אמר כי "מול מחסור חמור ומשמעותי זה במשפחתונים יש למצוא תקציב אשר ייתן מענה לבעיה בסיסית ואלמנטארית זו".

כתיבת תגובה