מרגי: "לא אשלים עם האפליה בחינוך המיוחד למגזר החרדי"

יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת, חה"כ יעקב מרגי בא לבקר בבית הספר לחינוך מיוחד של 'אהל שרה' במהלכו השתתף ב"מבחן פומבי" על משניות ברכות לילדים מיוחדים, והצהיר כי יילחם באפליית החינוך המיוחד החרדי

מרגי בסיור | צילום: יעקב נחומי

"הגה"צ רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל אמר לי לא אחת כי הילדים המיוחדים אינם חלילה 'חריגים'. הם נשמות גבוהות ואין אנו בני אנוש יודעים איזו נשמה גבוהה כלואה בגוף הקטן הזה וכזו הייתה התייחסותם של כל גדולי הדורות. התרגשתי מאוד לראות את עבודת הקודש שאתם עושים כאן, לו יהי חלקי עמכם", כך אמר חה"כ יעקב מרגי (שס) יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת בתום ביקור שערך בבית הספר לילדי החינוך המיוחד 'בית חנוך' של 'אהל שרה' בבני ברק.

מרגי הוסיף ואמר כי לא ישלים עם האפליה הקיימת בתקצוב החינוך המיוחד באגף המוכש"ר במשרד החינוך. "הדעת אינה סובלת השלמה עם אפליה בתקצוב מערכות החינוך החרדי בכלל ובוודאי שלא בחינוך המיוחד. אעשה הכל כדי למחוק את האפליה הזו במסגרת ועדת החינוך של הכנסת", הבהיר.

מרגי השתתף ב"מבחן פומבי" על פרק ו' במשניות ברכות, ונחשף לפרויקט ראשוני ייחודי של 'חונכות' לילד המיוחד שפותח על-ידי סגל בית הספר. מסכת האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי לעומת החינוך הממלכתי קיימת בתחומים שונים קבלו ראשי אהל שרה בפני מרגי.

בין היתר קיימת אפליה בסיוע הפרה-רפואי ובשעות ההדרכה. "בעוד שבחינוך הממלכתי ובממ"ד מקבלים הילדים השתתפות של 100%, לנו נותנים כיום 84% בלבד. ההשתתפות אמנם שופרה מימי השר פירון אז קיבלנו רק 70% אבל הפער עדיין עצום", אמרו באהל שרה

עוד אמרו שם כי גם בשעות הדרכות המוענקות לצוות על-ידי מרכז התמיכה היישובי, קיימת אפליה לרעה. "אלו הן שעות קריטיות לאיכות ההוראה כדי שנוכל למקסם את השרות. מצד אחד מקפידים על קוצו של יו"ד בכמות התלמידים בכיתה, ומאידך לא מאפשרים לנו שעות שהיו מאוד יכולות לסייע לילדים", אמרו שם.

יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת נחשף בין היתר לעובדה שהפיקוח דורש ממוסדות החינוך החרדים לילדים מיוחדים, לחדש את רישיונותיהם מידי שנה(!). דרישה שגוזלת מהם זמן רב ומאמץ בלתי סביר. כאמור, מרגי הבטיח להילחם באפליית החינוך המיוחד החרדי.

כתיבת תגובה