משרד הבריאות אסר על מפעל 'טחינת הנסיך' להמשיך בייצור

לאחר הודעת סלטי שמיר על חשש להימצאות סלמונלה בסלטי חומוס וטחינה מתוצרתה, ולאחר שימוע שנערך לבעלי מפעל הנסיך, שנמשך שעות ארוכות, הודיע משרד הבריאות כי הוא אוסר על המפעל להמשיך בייצור

עפיף טנוס, בעלי חברת הנסיך. צילום: פלאש 90

ביום חמישי האחרון הודיעה יצרנית הסלטים 'סלטי שמיר' על הורדת סלטי חומוס וטחינה מתוצרתה ממדפי הרשתות. זאת בעקבות בדיקה של פקחי משרד הבריאות שמצאו חיידקי סלמונלה במפעל 'טחינת הנסיך, המספק חומר גלם בין היתר לסלטי שמיר.

בהודעת משרד הבריאות אודות הבדיקה נכתב כי "ממצאי הבדיקה הראשונים מעלים כי מדובר בתקלה שהתגלתה בקו מילוי המיועד לתעשייה בלבד. כ-200 טון טחינה גולמית מעוכבים במפעל ומיועדים להשמדה". אלא, שאתמול (א) החליט משרד הבריאות לאסור על טחינת הנסיך להמשיך בייצור.

איסור זה הוטל על החברה לאחר שעות ארוכות של שימוע שנערך לבעליה. במשרד הבריאות אמרו כי החברה התנהלה בדרך רשלנית ולא אחראית, וכי ניתנה הוראה להשמיד את המוצרים הנגועים בסלמונלה. יצוין כי חברת סלטי שמיר שנקלעה לעין הסערה בעקבות הבדיקה במפעל הנסיך, טענה כי המידע על מציאת החיידקים נמסר לה רק כעבור שבועות מעת האירוע.

עוד יצוין כי במשרד הבריאות לא סיימו את החקירה סביב פרשת הזיהום במפעל הנסיך, אך אסרו על המפעל להמשיך בייצור ואף הודיעו כי ייתכן ויינקטו צעדים משפטיים נגד בעליו. "בסיום הליך החקירה ישקול משרד הבריאות את הצעדים המשפטיים המתחייבים ממנו", נאמר בהודעת המשרד.

כתיבת תגובה