משרד הבריאות תומך בעמדת ההסתדרות בהתנגדות לסגירת "טבע" אשדוד

בכתב התגובה לבית הדין, משרד הבריאות מותח גם ביקורת חריפה על כך שהנהלת טבע לא הודיעה למשרד על החלטתה לסגור את המפעל באשדוד כנדרש על פי הנהלים

טבע shutterstock

משרד הבריאות תומך בבקשה שהגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה על מנת למנוע את סגירתו של מפעל טבע באשדוד ולהשעות את פיטורי העובדים, כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה היום (ב') לבין הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. בתגובה לבית הדין נכתב כי: "משרד הבריאות מצר על הסגירה המתוכננת של המפעל וסבור כי שימור יכולת הייצור של התכשירים והציוד הרפואי אשר יוצרו במפעל בישראל היא בעלת חשיבות לאומית".

"מפעל טבע אשדוד מתמחה בייצור של תמיסות סטריליות, והוא כיום המפעל היחיד בישראל לייצור  תמיסות מסוג זה. העמדה המקצועית של מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות היא כי יש היום חשיבות לאומית ביכולת ייצור עצמאית של מוצרים אלו בישראל, במיוחד לצרכים של שעת חירום או בתקופות בהן עשוי להיות קושי בייבוא של תכשירים לתוך ישראל. לאור זאת, עמדת המשרד היא כי קיים צורך לשמור על המפעל בישראל", כך נכתב.

עוד מציין המשרד בתגובה לבית הדין כי: "עמדתו של משרד הבריאות היא כי יש מקום לעשות מאמץ נוסף, על מנת לנסות לפעול להותרת חלק מקווי הייצור בישראל, אם בידי טבע ואם בידי אחרים, וזאת על מנת להבטיח יכולת ייצור של מוצרים חשובים אלו בישראל". המדינה ומשרד הבריאות מבהירים בכתב התגובה כי, בהיעדר ידע או מידע על מיצוי המאמצים מצד טבע למצוא רוכש פוטנציאלי למפעל באשדוד, אם נעשו מאמצים כאלה מצד החברה – הרי שהדבר לא נעשה בשיתוף משרד הבריאות.

נציגי המדינה מפרטים בתגובה שהוגשה לבית הדין כי "עם קבלת הדיווחים על סגירה וצמצום של פעילות חברת טבע נעשתה בדיקה של המשמעויות של משבר זה על מערכת הבריאות בישראל. ביום 19.12.2017 יידע מנכ"ל משרד הבריאות את ראש הממשלה ושר הבריאות במשמעויות המרכזיות הנגזרות מפעילות חברת טבע למערכת הבריאות בישראל וציין בצורה מפורשת את החשיבות שבשימור יכולות הייצור של מפעל טבע באשדוד".

בכתב התגובה לבית הדין, משרד הבריאות מותח גם ביקורת חריפה על כך שהנהלת טבע לא הודיעה למשרד על החלטתה לסגור את המפעל באשדוד כנדרש על פי הנהלים, אלא הסתפקה בשיחה טלפונית בלבד. "נבהיר כי הודעה על סגירת קווי הייצור ואספקה לא הועברה באופן פורמלי עד ליום זה, וכן לא הועברה בהתאם לנוהל 104".

נזכיר כי בדיון בבקשת ההסתדרות, שנערך ב-29.4.18 קבע כב' השופט יוחנן כהן כי הפיטורים במפעל יעוכבו עד להחלטה אחרת, על מנת לאפשר הידברות בין הצדדים. עוד נקבע כי הצדדים ידונו באפשרויות מכירת המפעל כעסק חי. דיון נוסף בתיק צפוי להיערך ב- 7.6.18.

כתיבת תגובה