משרד הכלכלה: הייצוא הישראלי לסין ממשיך לצמוח בחדות

בשמונת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הייצוא הישראלי לסין בכ-2.13 מיליארד דולר והוא ממשיך לצמוח. במשרד הכלכלה רוצים להגדיל את ייצוא המכשור והמחשוב הרפואי לכלכלה השנייה בגודלה בעולם

נמל שנגחאי, סין | צילום: Patrick Foto, שאטרסטוק

חרם על ישראל? בידוד מדיני? לא אם תשאלו את משרד הכלכלה שהערכותיו התפרסמו הבוקר ב'כלכליסט'. מהערכות המשרד עולה כי הייצוא הישראלי לסין עלה בשמונת החודשים הראשונים של השנה ביותר משלושים אחוזים והסתכם ב-2.13 מיליארד דולר לעומת 1.63 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה מההערכות כי מרבית הייצוא לסין והגידול בייצוא למדינת הענק בא לידי ביטוי במכונות ורכיבים אלקטרוניים. במשרד שואפים להגדיל את חלקה של הקטגוריה השנייה בייצוא הישראלי לסין – קטגוריית הציוד הרפואי. הצמיחה בסין הביאה עמה מחלות מערביות מצד אחד ושירותי רפואה מערביים מאידך. לישראל יש המון מה לתרום לעשרות אלפי המרכזים הרפואיים בסין, אם במכשור רפואי, אם במחשוב רפואי ואם בטכנולוגיות חדשניות.

היום מחזיקה הקטגוריה הזו נתח של 15% מהיקף הייצוא לסין ובמשרד הכלכלה ישמחו להגדיל את הנתח הזה הן כמותית והן באחוזים. העלייה המתמשכת בייצוא הישראלי לסין מביאה לידי ביטוי שני צדדים למטבע: מחד – רצון סיני לרכוש מוצרים וטכנולוגיות ישראליות בשל מיצובה כאחת משלושת המדינות המובילות בחדשנות בעולם. מאידך – רצון ישראלי להרחיב את תמהיל "הלקוחות" על מנת לא להיסמך על הייצוא לאירופה וארצות הברית בלבד.

כתיבת תגובה