משרד התחבורה יוזם הקמת רכבת קלה מירושלים לגוש-עציון

תושבי ביתר והנוסעים אליה, שימו לב: מ"מ ראש מועצת גוש-עציון דן היום עם שר התחבורה ישראל כץ, על תכנית לקידום נושא התחבורה באזור. כל הפרטים

שר התחבורה ישראל כץ. פלאש 90

משה סוויל, המכהן כממלא-מקום ראש מועצת גוש-עציון נפגש היום עם שר התחבורה ישראל כץ – וחזר מעודד, ועם הבטחות. במידה והן יצאו אל הפועל, מדובר במהפכה תחבורתית של ממש.

לדברי סוויל, "השר הציג את תכנית החומש של המשרד בהתייחסות ליהודה ושומרון. אחד הנושאים המרכזיים הוא תכנון הכפלת המנהרות, שיורחב עד אלעזר, במקום עד אל חאדר. ביצוע הפרויקט הזה נכנס לתוכנית החומש ויבוצע עם גמר התכנון. עלות העבודה תעמוד על כ- 800 מיליון ₪".

בנוסף, רמזוּר והכפלת הנתיבים בצומת הגוש אושרו לביצוע עם גמר תכנון. כדי לזרז את הפרויקט ולשחרר את הפקקים, אושר ביצוע בחלקים, כך שברגע שיסיימו את התכנון לצומת הגוש יחלו באופן מידי העבודות בצומת. השר גם עדכן בפגישה כי אושר לביצוע כביש עוקף אל ערוב שיצא מצומת הגוש, כולל שני נתיבים ומספר גשרים.

גולת הכותרת של ההבטחות היא רכבת קלה לצומת הגוש: מנהל תכנית אב לתחבורה בישר שהמשרד קיבל הנחיה והחל בתכנון של קו רכבת קלה  לצומת הגוש. הקו ימשיך מצומת הרוזמרין בגילה אל גוש עציון.

השר דרש מאנשי המשרד לקדם ולזרז את הכיכר בכניסה להר גילה, וכן להציב תאורה בצמתים ברחבי גוש וקידום תאורה בכביש הרודיון ירושלים.

סוויל אמר כי "מדובר במהפכה של ממש באיכות הכבישים בין גוש עציון לירושלים. שיפור התשתיות בסכום זה יאפשר את המשך תנופת הבנייה בגוש עציון תוך חיזוק הקשר בין ירושלים לגוש ושיפור הבטיחות עבור תושבי גוש עציון".

כתיבת תגובה