נגזר עונשם של בכירי חברת החשמל שהורשעו בפרשת 'סימנס'

חמישה מבכירי חברת החשמל נשלחו למאסר בפועל בפרשת השוחד שדרשו וקיבלו מחברת 'סימנס' העולמית. בית המשפט: הציבור מצפה ששלוחיו ועובדיו יתנהלו ביושר. הנאשמים תרמו להשחתת השירות הציבורי

עובד חברת חשמל | צילום: Roni Schutzer, פלאש 90

'פרשת סימנס' מגיעה אל קיצה עם גזר דינם של חמישה בכירים לשעבר שהודו והורשעו בפרשה שטלטלה את המדינה. בפרשה בה קיבלו בכירים בחברת החשמל שוחד מחברת סימנס העולמית, כבר הודתה סימנס במתן שוחד ואף נקנסה בהסכמתה ב-160 מיליון שקל ומונה מפקח חיצוני על עסקיה בישראל שתפקידו לבקר את הטמעת תרבות הציות בכל הנוגע לעבירות שוחד בתאגיד.

התיק כנגד חברת סימנס ישראל עודנו מתנהל ואילו עונשם של בכירי חברת החשמל שהורשעו בפרשה על פי הודאתם, נקבע היום. בית המשפט גזר על דוד קון 45 חודשי מאסר לריצוי בפועל, עונש נוסף של מאסר על תנאי, חילוט מיליון שקל וקנס נוסף בהיקף של 450 אלף שקלים. קון היה בתקופה ההיא משנה למנכ"ל חברת החשמל. הוא הורשע בקבלת שוחד של חצי מיליון דולר. כספי השוחד הופקדו עבורו במזומן בכספת באנגליה.

על יונה שוויצר ששימש כמנהל האגף לתכנון הנדסי והורשע בקבלת שוחד בסכום של 200 אלף דולר, שהועברו לחשבון בשוויץ בשליטת חברו, נגזרו 29 חודשי מאסר לריצוי בפועל, עונש נוסף של מאסר על תנאי, חילוט 200 אלף שקל, וקנס נוסף בגובה 80 אלף שקל.

על יעקב חאין נגזר עונש של 24 חודשי מאסר, וזאת לאור נסיבות אישיות חריגות. בנוסף גזר בית המשפט על חאין עונש מאסר על תנאי וחילוט 1.16 מיליון שקל. חאין היה סגן מנהל אגף הייצור ואף כיהן תקופה בתפקיד המשנה למנכ"ל החברה. הוא הורשע בקבלת שוחד בסך 260 אלף דולר. כספים אלה הופקדו בחשבונו בשוויץ.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

חיים ברנר שהיה סגן מנהל באגף לתכנון הנדסי, הורשע בשוחד בסכום של 430 אלף דולר שהועברו לחשבונו בשוויץ. על ברנר נגזר עונש של 33 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט 1.7 מיליון שקל. צבי אייל שהיה מנהל מחלקה באגף לתכנון הנדסי ונטל שוחד בסכום של 260 אלף דולר, ירצה עונש של 28 חודש מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט 1.04 מיליון שקל. גם לו היה חשבון בשוויץ אליו הועברו כספי השוחד.

בית המשפט כתב בהחלטתו כי "הציבור מצפה כי שלוחיו ועובדיו יתנהלו ביושר, בהגינות ומבלי שיעשו דבר וחצי דבר לטובת האינטרסים הפרטיים שלהם. העובדה שהנאשמים תרמו, כל אחד בנפרד, להשחתת השירות הציבורי בכלל והשדרה הניהולית של חברת החשמל בפרט, על מנת לשרת אינטרסים פרטיים של חברה מסחרית – היא חמורה ביותר".

כתיבת תגובה