נגמרו הסודות. גם קיבוצים ומושבים כפופים לחוק חופש המידע

מעוניינים לקבל מידע מקיבוץ או מושב? תוכלו לעשות זאת באמצעות חוק חופש המידע. באתר היחידה הממשלתית לחופש המידע פורסמה רשימת קשר עם כאלף ממונים על העמדת מידע לציבור גם בוועדים מקומיים בקיבוצים ומושבים

מידע גם מוועדים מקומיים. אילוסטרציה: jdwfoto | שאטרסטוק

היחידה הממשלתית לחופש המידע, בשיתוף משרד הפנים ומרכז המועצות האזוריות מודיעה כי אזרחים שמעוניינים לקבל מידע מקיבוצים ומושבים, יכולים לעשות זאת באמצעות חוק חופש המידע. היחידה פעלה בחודשים האחרונים לקידום יישום החוק גם בוועדים מקומיים האחראים על ניהול יישובים קהילתיים שבתחומי מועצות אזוריות.

במסגרת החוק, כל תושב רשאי לפנות אל ועד מקומי ולקבל מידע מגוון. כך לדוגמא ניתן יהיה לקבל מידע אודות תקציב הוועד, הוצאות הוועד, פרוטוקולים ועוד. המענה לבקשות יינתן באמצעות הממונה על המידע לציבור בכל אחת מהמועצות האזוריות. היחידה כבר פרסמה באתרה את פרטי ההתקשרות עם הממונים. בימים אלה מתפרסמים לראשונה פרטי קשר עם כ-1,000 ממונים על העמדת מידע לציבור בוועדים אלו.

עורך הדין שלומי בילבסקי, סגן יו"ר היחידה הממשלתית לחופש המידע, אמר היום (ד): "היכולת לקבל מידע מהוועדים המקומיים מהווה פריצת דרך של ממש בתחום השקיפות בשלטון המקומי. מעתה כל אזרח במדינה יכול להיות מעורב בנעשה במרחב הציבורי שבו הוא מתגורר. אני מקווה שהציבור אכן יעשה שימוש בפרוצדורה הזו ויממש את זכותו לקבל מידע הקשור לחייו וסביבת מגוריו".

כתיבת תגובה