נדחתה בקשה לאסור הורדת נוסעים בתחנת מוניות

בקשת משרד התחבורה מוועדת הכלכלה של הכנסת לאסור הורדת נוסעים במקום המיועד לתחנת מוניות נדחתה ע"י היו"ר איתן כבל.

תחנת מוניות shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, סירבה לאשר תקנה שנועדה לאסור עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות, וביוזמת היו"ר כבל אפילו הרחיבה את התקנה כך שניתן יהיה לא רק להוריד נוסעים אלא גם לעצור לשם העלאת נוסעים בתחנת מוניות. היו"ר כבל הבהיר כי לא יאשר תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה.

בדיון עסקה הוועדה בעיקר בתקנה שביקש משרד התחבורה לאשר על מנת למנוע עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות. ח"כ יעקב פרי התנגד לתיקון ואמר כי אמנם הוא מבין את איסור החניה בתחנת מוניות, אבל לא מדובר בכך אלא בבקשה לאסור עצירה רק לשם הורדת נוסעים. היו"ר כבל הוסיף כי מדובר במקום הכי בטוח שבו ניתן לעצור לשם הורדת והעלאת נוסעים. הוא הודיע כי יסרב לאשר את האיסור על הורדת נוסעים ואף דרש להוסיף לתקנה היתר להעלות נוסעים – והצעתו אושרה. "זאת לא תקנה עם הפנים לציבור, אנחנו לא מדברים על עמידה ממושכת ושוטרים לא יתחילו לעשות עכשיו הסתוות ליד תחנות מוניות לראות מי מעלה ומוריד נוסעים. מדובר במקום הכי בטוח להורדת והעלאת נוסעים, ולא ייתכן שנגיד לנהגים שיעצרו מעכשיו באמצע כביש מהיר", אמר.

בוחן התנועה מופיד משלי, שהתארח בוועדה במסגרת יום השוטר, הצטרף לדעת חברי הכנסת ואמר כי עצירה ממושכת אמנם יכולה להפריע, אבל אם מדובר רק בהורדה או העלאת נוסעים אז תחנת המוניות זה המקום הבטוח ביותר. מנהלת אגף הנדסת תנועה במשרד התחבורה, חן כהן, ציינה מנגד כי הכוונה הייתה שהרשויות המקומיות יצטרכו לאתר מקומות אחרים לטובת הורדת והעלאת נוסעים.

כתיבת תגובה